Xarrada-tertúlia de l’historiador local Josep Antoni Domingo

Dilluns 15 d’abril l’alumnat de segon de batxillerat ha gaudit d’una xarrada-tertúlia de Josep Antoni Domingo i Borràs, doctor en Geografia i Història i llicenciat en dret i durant molts anys professor d’història.

Apassionat de la història local de la nostra ciutat ha dedicat al seu estudi bona part de la vida. Va començar la tasca, com ens ha explicat ell mateix, per una frase lapidària d’un professor seu que va dir que “els pobles no tenien història”. Després d’una visita a l’arxiu municipal va constatar que sí que hi havia moltes fonts per investigar i per fer la història d’Algemesí.

Josep Antoni Domingo l’ha investigada seguint tres línies temàtiques principals: la història agrària a la seua tesi doctoral, el ric costumari fester i les transformacions sociopolítiques al segle XX. Precisament d’aquestes darreres obres ha raonat amb el nostre alumnat, fent un encertat repàs de l’Algemesí de la República, de la revolució i guerra de l’any 36 al 39 i la repressió dels revoltats victoriosos. Després hem iniciat un diàleg profitós amb preguntes de l’alumnat sobre diversos moments històrics que estan estudiant aquest curs.

Tot un plaer i un grandíssim honor rebre per primera vegada al nostre institut a l’il·lustre historiador algemesinenc.