Visita a INELCOM (Xàtiva)

El passat dilluns 21 de gener l’alumnat de 2n SMX ha visitat la seu social d’INELCOM a Xàtiva. Es tracta d’una empresa que col·labora amb el nostre centre agafant alumnes en pràctiques i on també treballen ex-alumnes dels diferents cicles d’informàtica.

D’entrada, ens ha impressionat el disseny de la nau, molt il·luminat, ampli, decorat amb zones verdes d’interior… una obra que ha estat guardonada amb el premi del Col·legi Oficial d’Arquitectes de la Comunitat Valenciana a la millor obra construïda en el bienni 1994-95.

Al mateix hall hem estat rebuts pel nostre paisà José Manuel Rosell -Responsable del Centre Atenció Tècnica- i per Juan Eugenio Mompó -Director de RRHH- amb qui hem passat a una sala perquè ens fera una explicació de l’evolució de la companyia des del seu inici fins a hui. Els productes fabricats per INELCOM cobreixen vessants d’enginyeria aplicada a seguretat, reg agrícola, il·luminació, comunicacions… La seua expansió continua no sols a nivell nacional sinó internacional, sobre tot a Sudamèrica. Juan Eugenio Mompó ha reiterat la bona disposició d’INELCOM a continuar formant alumnat dels nostres cicles de FP durant el període de pràctiques FCT i, si es dóna el cas, oferir-los el primer contracte laboral.

Després hem estat guiats per Salvador Pérez, cap de producció de SMD, que ens ha explicat molt amablement, in situ i pas a pas, tot el procés de creació d’un circuit integrat a partir de la placa verda nua, sense components: la verificació òptica per escànners especialitzats, la serigrafia, l’adhesió dels components, el bany amb l’ona d’estany fundit, el control de qualitat… Cada etapa era efectuada per una sofisticada màquina i revisada per un operari. Malauradament, no està permés fer fotos que podrien haver il·lustrat aquestes paraules.

En acabar la visita a l’àrea de producció hem passat al Centre d’Atenció Tècnica, en un altre pavelló. En ella, Jordi Aparisi -Supervisor CATT- ens ha explicat en què consisteix la labor de suport que INELCOM presta al seu principal client: Telefònica. És un servei que ha anat creixent al llarg dels anys atesa l’eficàcia amb què el duu a terme. En aquesta nau treballen més d’un centenar d’operaris atenent a crides de clients de Telefònica i ho hem observat en silenci per a no interferir en les seues conversacions.

En breu tenim pensat complementar aquesta visita amb unes altres dos del mateix ram: la seu social de Telefònica d’Alzira i l’empresa local DISMUNTEL.