Taller “Caçadors de virus”

El dijous 11 de gener ens van visitar biòlogues de la Universitat de València que formen part del grup d’investigació de la doctora Pilar Domingo-Calap, investigadora principal del grup de Virologia Ambiental i Biomèdica a Institut de Biologia Integrativa de Sistemes (I2SysBio) de la Universitat de València.

Aquest taller té com a objectiu la cerca de fags, virus de bacteris, que poden atacar els bacteris multiresistents. El mal ús dels antibiòtics ha afavorit l’emergència d’aquests bacteris i suposa un gran problema de salut mundial. Actualment, en absència de tractaments, és necessari investigar teràpies alternatives que ens permeten tractar infeccions bacterianes d’una manera específica i eficaç. En aquest sentit, la fagoteràpia, el tractament amb bacteris que infecten bacteris multiresistents, pot convertir-se en una nova eina en la lluita contra malalties bacterianes sense tractament.

En aquest taller ens han explicat la problemàtica actual amb els bacteris resistents, així com l’ús de fags com a teràpia antimicrobiana. Posteriorment, l’alumnat ha realitzat un xicotet treball de camp a la cerca de fags en el pati del nostre centre i les mostres obtingudes han segut tractades per a aïllar bacteriòfags. Aquest taller va anar dirigit a l’alumnat de 1r i 2n de Batxillerat de Biologia.

Va ser una experiència molt enriquidora, l’alumnat va poder entendre clarament tots els continguts explicats i va aprendre tècniques de laboratori per aïllar bacteriòfags.

Agraïm moltíssim la seua visita i esperem repetir aquesta experiència en els propers cursos.

Departament de Biologia i Geologia