
Xarrada Educació Vial
La Policia Local de Pedreguer ha impartit xarrades d’educació vial a l’alumnat de 4t ESO i 1r FPB «Informàtica d’Oficina» de l’institut.

L’alumnat va participar activament en aquesta activitat realitzada per a fomentar la seguretat activa, passiva i preventiva.Però principalment en el simulador de bolcada d’accident de cotxe, una de les eines de conscienciació viària més visuals que existeix. A través del simulador de bolcada es comprova l’eficàcia de la correcta col·locació del cinturó de seguretat i de la col·locació del seient en cas de bolcada del vehicle.
Job Shadowing Erasmus +
El passat mes d’abril la nostra companya Silvia Tapia (professora del CFGM Atenció a Persones en Situació de Dependència) va realitzar una mobilitat Job Shadowing Erasmus + de professorat amb el Consorci STEPV. Va viatjar a Roma durant 5 dies per visitar empreses i centres educatius.
Aquesta experiència ha permès que Silvia s’acosti a la realitat quotidiana del sistema d’ensenyament italià i poder compartir espais, i experiències tant escolars com extraescolars durant cinc dies.
Projecte “Conta’m un conte”
En el departament de Serveis Socioculturals i a la Comunitat s’ha dut a terme de setembre a maig el projecte Aprenentatge-Servei «Conta’m un Conte». Projecte que finalitza la seua primera part amb l’elaboració d’un conte “No Tan Diferent”, elaborat per l’alumnat de 1r de TAPSD i les persones usuàries d’ADIMA.
Aquesta iniciativa sorgeix de la necessitat de promoure la sensibilització i la normalització de les persones amb diversitat funcional des de la infància, sent a través d’un conte una de les millors maneres pel seu valor educatiu a l’hora de transmetre valors.
S’han dedicat molts dies d’esforç, il·lusió i alegria, culminant el divendres 5 de maig amb l’acte de presentació del conte en l’espai cultural de Pedreguer i el 10 de maig amb el lliurament de 300 exemplars a tots el xiquets i les xiquetes de 0-6 anys del CEIP El Trinquet, CEIP L’Alfàs i l’Escoleta Municipal La Glorieta.
Activitat durant la lectura de les Aventures de Diània.
En l’àmbit Sociolingüístic hem iniciat enguany el passaport de lectura de Les aventures de Diània, Francesc Gisbert. Hem llegit aquesta novel·la a 1r d’ESO i l’alumnat ha anat buscant informació relacionada amb l’obra per a completar el passaport lector. Cada activitat que es completava el dia acordat, es premiava amb un segell i açò els ha fet procurar ser-ne puntuals en la realització. Estem contentes amb l’acollida i esperem repetir-la el curs que ve.
El-passaport-de-DianiaProjecte Conta’m un conte
Al llarg d’aquest curs 2022-2023 des del departament Serveis Socioculturals i a la Comunitat s’ha dut a terme un Projecte Aprenentatge Servei entre l’alumnat de 1r curs CFGM Atenció a Persones en Situació de Dependència i persones usuàries de l’Associació ADIMA de Pedreguer.
Ha consistit en elaborar conjuntament un conte que de manera senzilla ens ensenye a que la diversitat la deguem de valorar com un recurs per a enriquir-nos i afavorir el desenvolupament humà.
És un projecte molt enriquidor treballant valors com educar en l’acceptació de la diferència, respecte, tolerància, solidaritat, etc… que ha derivat en la publicació d’un conte: “No tan diferent”, amb l’objectiu de sensibilitzar cap a la inclusió i diversitat.
És un plaer per a nosaltres convidar a tota la comunitat educativa a la presentació oficial del conte.
