“MENT I CERVELL”

El passat dijous14 de març ens va visitar José Vicente Sànchez Mut, investigador de l’Institut de Neurociències (IN), centre mixt del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) i la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx. La seua xerrada: “Ment i cervell”, va anar dirigida a l’alumnat de 1r de CFGM Atenció a Persones en Situació de Dependència i a l’alumnat de Biologia de 1r i 2n de batxillerat.

Ens va explicar la importància de conèixer el funcionament del nostre cervell, com emmagatzema informació i es creen el records en la memòria. De la mateixa manera ens va descriure la importància del context quan s’està creant el record i com aquest context unit a les emocions afecten a la nostra memòria, tot això d’una manera dinàmica utilitzant exemples propers a l’alumnat per millorar la seua comprensió. A més a més, ens va comentar la necessitat de tindre un descans de qualitat ja que durant la son el nostre cos emmagatzema i classifica la informació en la memòria, reforça el Sistema Immunològic, elimina toxines del nostre encèfal (acció del sistema limfàtic en l’eliminació de substàncies de rebuig), intervé en el control de l’obesitat…

Entre els consells que ens va donar per tenir un descans de qualitat estarien:

  • Evitar l’ús de pantalles,
  • Defugir fer exercici físic intens poc abans d’anar a dormir,
  • La importància d’un horari regular
  • Mantindre una temperatura adequada de l’habitació,
  • Evitar la migdiada si no es pot dormir per la nit…

Finalment, ens ha comentat que el seu equip està actualment investigant la relació entre una millor qualitat de la son i la malaltia de l’Alzheimer. Existeixen malalts resilients, és a dir, malalts que encara que presenten aquesta patologia no arriben a desenvolupar els seus símptomes. Així, determinar el efectes de la qualitat de la son sobre la resiliència a la infermetat d’Alzheimer i conèixer també a través de quins mecanismes ho fa, permetria trobar teràpies per endarrerir els símptomes d’aquesta malaltia. També ens va apropar al món científic, les seues necessitats i la seua importància en la societat actual.

Agraïm moltíssim la seua visita i, així com vam dir el curs passat, esperem repetir aquesta experiència.

Erasmus+ alumnat Formació Professional de l’IES de Pedreguer

Un any mes el nostre alumnat de 2n CFGM Atenció a Persones en Situació de Dependència de l’IES de Pedreguer torna a gaudir de l’experiència de realitzar completa o parcialment la seua formació en diferents empreses europees a través del consorci ESFMB-STEPV.

Les alumnes son Edurne Escortell, Nerea Rodríguez i Iris Ayllón amb una beca short de 32 dies a Berlin, Sardenya i Lisboa respectivament. I Alba Estela i Carly Slemmen amb una beca pro de 90 dies a Pesaro i Viena, respectivament.

Alba, Iris, Carly, Edurne i Nerea.

Després d’un temps de molt treball i estudi Edurne i Alba ja han començat la seua estada de pràctiques professionals.

Edurne Escortell, beca short en Berlin

Alba Estela, beca pro en Pesaro

Els desitgem molt bona estada!

L’IES Pedreguer comença la primera mobilitat del projecte Mare Nostrum a Grècia.

L’alumnat de l’IES Pedreguer va viatjar a Grècia del 3 al 9 de març per a participar en la primera mobilitat del projecte Eramus+ Mare Nostrum. Aquest projecte es durà a terme al llarg del 2024-2025 on participen quatre països: Turquia, Grècia, Itàlia i Espanya.

Aquesta primera mobilitat va tenir lloc a la ciutat de Tesalònica, on l’alumnat italià, grec i espanyol  va realitzar activitats relacionades amb la temàtica de la mobilitat: El camí cap a la democràcia al nostre país: una visió històrica. Aquestes activitats es van dur a terme al General Lyceum de Chalastra.

L’alumnat va tenir l’oportunitat de visitat Pella, Edessa i Vergina, on  gaudiren d’una visita guiada per les tombes reials de Filip II. Posteriorment varen visitar les muntanyes del Mont Olimp. A més a més, els alumnes grecs ens varen realitzar una visita guiada pels principals monuments històrics de Tesalònica, com la torre blanca, la Rotonda i el fòrum romà. Una experiència molt enriquidora per al nostre alumnat de l’IES Pedreguer.

No tan diferent

Tot té un principi, el que ací ens trobem és el d’obrir el cicle de TAPSD (Tècnic en Atenció a Persones en Situació de Dependència) amb el seu alumnat a la comunitat de Pedreguer. També el de la inclusió compartint aquest projecte que s’inicià el curs 2022-23 amb la creació del llibre “No tant diferent” amb les usuàries i usuaris de l’Associació de Persones amb Discapacitat de la Marina Alta (ADIMA).

Aquest projecte d’aprenentatge-servei ha continuat aquest curs traslladant l’obra a la representació teatral que es donà lloc el passat 1 de març a l’Espai Cultural de la localitat. Obrint-se més el projecte a l’alumnat dels CEIP’s Alfàs i Trinquet qui treballat el llibre varen assistir de matí al primer acte i, de vesprada amb el segon acte, on varem rebre un públic sensibilitzat amb la inclusió. Com és l’oferta formativa del cicle de Grau Mitjà de TAPSD i de Grau Superior d’Integració Social de l’IES de Pedreguer.

Agraïm des d’ací a totes les persones que han fet possible aquest projecte; en primer lloc a l’alumnat de la promoció 22-24 per la seva implicació i per tot el treball realitzat, a ADIMA per obrir-nos sempre les portes, a la direcció teatral Miguel Ángel Balbuena, al professorat i a l’Ajuntament de Pedreguer per la prestació dels recursos necessitats.

Pèrdua avaluació contínua FPB

Per als alumnes/as que hagin perdut l’avaluació contínua podran realitzar l’examen de mòdul els següents dies:

  • Dilluns 4 de Febrer a les 08.50 examen d’Operacions Auxiliars per a la Configuració i Explotació
  • Dimarts 5 de Febrer a les 08.00 examen de Ciències Aplicades II.
  • Dimarts 5 de Febrer a les 12.10 examen d’Instal·lació i Manteniment de Xarxes per a la Transmissió de Dades.

VISITA AL RAQUEL PAYÀ & MAGAZINOS DÉNIA

Divendres passat l’ alumnat de 2CFGM de TAPSD, va visitar el centre comarcal RAQUEL PAYÀ  de Dènia, per observar de primera mà els diferents sistemes alternatius i augmentatius que s’ empren dia a dia amb les persones sense comunicació verbal. L’ experiència va estar tot un èxit de la mà de Carla, especialista d’ audició i llenguatge del centre. L’ alumnat va poder experimentar l’ ús de diversos comunicadors, els quals permeten una millora de la comunicació dels seus usuaris.

D’ altra banda, després d’ aquesta activitat, l’ alumnat interessat en la inclusió laboral de diversos col·lectius, va investigar i contar a la resta de companys, sobre aquesta temàtica i ens va presentar la proposta inclusiva duta a terme a diversos comerços de la ciutat, així com la intervenció artística que realitzen els usuaris d’ Aprosdeco als “Magazinos” coincidient amb diverses temàtiques anuals, en aquest cas “ Sant Valentí”.

Tot un matí de gaudir i aprendre!!!