Infertilitat i reproducció assistida

El passat dimarts 19 de desembre ens van visitar Rosana Ribes (Doctora en biologia reproductiva) i Dida Valerieva (infermera), que formen part de l’equip de les clíniques IREMA. Ens van explicar les diferències entre esterilitat i infertilitat i de les diverses tècniques de reproducció assistida: inseminació artificial, fecundació in vitro, desenvolupament embrionari, transferència d’embrions, donació de gàmetes i criopreservació de la fertilitat; amb imatges i vídeos de casos reals. A més a més, ens van mostrar i ens van deixar manipular diferents tipus de material emprat a la clínica.

Aquesta xerrada va anar dirigida a l’alumnat de 1r de CFM d’Atenció a persones en situació de dependència i a l’alumnat de Biologia de 4t d’ESO.

Va ser una experiència molt enriquidora, l’alumnat va poder entendre clarament tots els continguts explicats en la xerrada i ens van donar a conèixer un problema cada vegada més present en la nostra societat però del qual es parla molt poc.

Agraïm moltíssim la seua visita i esperem repetir aquesta experiència en els propers cursos.

Departament de Biologia i Geologia