Treballs dels alumnes de 1º d’ESO sobre les novel·les “Asmir no quiere pistolas” i “El guardià de l’anell”
En esta primera avaluació hem viatjat amb el jove Asmir, el seu germà, sa mare i la seua iaia des de Sarajevo a Belgrat fugint de la guerra i esperant el retrobament amb el seu pare. La història de Chistobel Mattingle, Asmir no quiere pistolas, parla de la guerra dels Balcans i en general, de la injustícia de totes les guerres. Amb El guardià de l’anell de Vicent Pascual, hem viscut una aventura a la Valldigna i l’antiga mesquita de Xara, buscant l’enigmàtic cofret que Muhammad va deixar en l’època de l’Expulsió dels moriscos en 1609 i que ara, en l’actualitat, Ferran i Anna investiguen. Ací teniu les presentacions que hem fet d’aquestes dues novel·les.
Ací teniu els treballs:
El guardià de l’anell:
Asmir no quiere pistolas:
Excursió a Xàtiva
El passat dijous, dia 7 d’octubre, vam celebrar l’arribada de Jaume I a València i la implantació dels Furs (lleis d’autogovern valencianes). Tots els grups de 1r d’ESO van visitar la ciutat de Xàtiva, el seu centre històric, la Seu, l’Hospital i com no, el museu on vam trobar el quadre de Felip V qui, en 1707, va abolir els furs i incendià la ciutat.
L’alumnat va treballar prèviament tot el que després visitaria i gaudí d’un dinar en la plaça de les armes del Castell.
Petites Eines
Curs 2020-2021: l’IES Pare Vitòria al llarg dels últims anys du una trajectoria d’encetar diferents projectes d’innovació i desenvolupament com l’ERASMUS+ tant en FP, com en l’ESO i Batxillerat, e-twinning, intercanvis en l’estranger, participa en diferents àmbits solidaris, concursant en organitzacions sense ànim de lucre, a la vegada amb concurs acadèmics, literaris, artístics, esportius, així com en empresarials i combinant l’opcionalitat acadèmica i vocacional amb l’alumnat que desenvolupa altres ensenyaments en diferents camps com és l’artístic, musical, esportiu,…
La comunitat del Pare Vitòria, sent un dels fonaments bàsic el seu professorat, gestiona aquestos projectes, però es dóna la qüestió què en la memòria de final de curs no podem incloure tot el que diàriament realitzem, necessitavem algun instrument on quedarà reflectit i al mateix temps divulgar el que fem i el que aportem, d’ahí la gran creació d’aquesta publicació anomenada Petites Eines.
És cert que nosaltres tenim la nostra propia publicació bianual d’EINES amb quasi 40 anys de trajectòria, amb un reconeixement social i cultural més que reconegut, i que continuarà el seu camí, però aquesta no podia recollir gran part de les activitats realitzades en el centre, que en són moltes i molt rellevants.
Petites Eines recollirà amb més detall diferents activitats d’innovació, entrevistes, projectes, notes de premsa, notes de referència, que realitza l’alumnat en les extraescolars i complementàries, per suposat de la ma del professorat i amb la col.laboració de famílies, l’AMPA PARE VITÒRIA, així com de diferents agents socials, administracions públiques que col.laboren en aquestes.
Petites Eines queda englogat dintre dels PIIE (projectes d’investigació i innovació educativa de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport).
Tenim un nou instrument d’aprenentatge significatiu per al nostre alumnat i amb la il.lusió de l’equip que ha pres la iniciativa ja garanteix el seu èxit.
Enhorabona i endavant!
Toni González Picornell
Director
IES PARE VITÒRIA
Alcoi, 18 de novembre de 2021
ACREDITACIÓ ERAMUS+ 21-27 ÀMBIT ESCOLAR
Hem rebut el diploma que ens acredita com a centre d’experiència consolidada en el programa Erasmus+. Encetem una nova etapa que ens permetrà realitzar noves mobilitats de professorat i alumnat en l’ESO i Batxillerat dins dels països membres de la Unió Europea, per tal d’adquirir bones pràctiques en el procés d’ensenyament-aprenentatge i d’enriquir el nostre coneixement de diferents cultures i llengües europees.
Activitat científic esportiva a la desembocadura del riu Serpis a Gandia
Els alumnes de Laboratori d’investigació ambiental i de Biologia de 4t ESO B i C han dedicat el matí a agafar mostres dels organismes marins que habiten els sediments de la platja per tal de valorar la qualitat ambiental i l’impacte del riu Serpis a la desembocadura. Es tracta de la continuació de l’expedició científica iniciada pels seus companys el curs passat.
A banda d’aquesta activitat, els alumnes han gaudit de l’esport i han col·laborat en la recollida de deixalles a la platja dins d’una iniciativa de plogging (unió d’ecologia i esport).