Projecte “Hydrantages” Erasmus+ (Educació escolar). Mobilitat 2 a Thesprotiko (Epir, Grècia)

Des del 27 de novembre fins al 3 de desembre sis alumnes i dues professores de l’IES Pare Vitòria s’han desplaçat a l’institut grec de Thesprotiko per tal de continuar amb el projecte “Hydrantages”, el qual estudia la qualitat del aigua dels ecosistemes aquàtics que ens envolten. En aquesta mobilitat, vam visitar la impressionant natura de l’Epir, on mar, llacs, pantans, marjals, rius i preses convieuen en un entorn privilegiat. En especial, el coneixement del marjal d’Amvrakikos ens va proporcionar una informació essencial per tal d’entendre la importància de la seua conservació per a l’home, la fauna i la flora. Així mateix, vam analitzar amb paràmetres bioquímics l’estat de l’aigua de diferents pantans i rius. També vam participar en la neteja d’una platja dins del programa “Adopt a beach”, de WWF. La visita a Nikkopolis, Arta i Ioannina (ciutat que compta amb una illa habitada dins d’un llac) van completar aquest projecte únic. La Unió Europea financia aquest tipus de projectes amb l’objectiu de crear una consciència europea de treball i col·laboració entre els nostres estudiants, els quals hauran d’afrontar els reptes mediambientals de manera urgent i creativa.