L’IES PARE VITÒRIA APOSTA PER LES NOVES TECNOLOGIES I LA COOPERACIÓ EUROPEA: TROBADA INTERNACIONAL VIRTUAL ERASMUS+ KA-229

Durant els mesos de desembre i gener un grup d’alumnat de l’IES Pare Vitòria ha estat realitzant treball cooperatiu amb estudiants de Dinamarca, Grècia, Polònia i Itàlia. Davant la impossibilitat per motius d’emergència sanitària de viatjar a Dinamarca, país hoste de la nostra trobada, els organitzadors danesos van dividir l’alumnat en equips internacionals que van treballar junts per tal de recercar informació sobre el tema del projecte: la depressió entre els adolescents.Després d’aquest treball conjunt, al mes de gener hi hagué una sèrie de conferències i debats al voltant d’aquest tema amb ponents de la categoria de l’organització HEADSPACE, especialitzada en la salut mental. Especialment colpidor va ser el testimoni d’una alumna danesa que va patir assetjament durant la seua escolarització. Així mateix, cal destacar la comparativa sorgida després d’analitzar com està afectant l’aïllament i les restriccions socials d’aquest últim any en cada país. Aquesta trobada es realitzà a través de la plataforma Google Meet, gràcies a la qual l’alumnat fou capaç de crear productes com ara díptics, cartells informatius o articles periodístics amb els seus col·legues d’altres instituts europeus. Els resultats es poden veure al web del projecte impossible becomes possible.eu.

D’aquesta manera, l’alumnat pot gaudir de l’experiència de compartir coneixements amb adolescents europeus, i d’apropar-se a la cultura dels nostres països veïns mitjançant la interacció virtual. Altres beneficis directes són la possibilitat d’expressar-se en ambients acadèmics en anglés i desenvolupar una actitud oberta i tolerant cap a altres llengües i cultures. Així mateix, es pot constatar la creixent competència de l’alumnat per realitzar treball en grup utilitzant les noves tecnologies. Finalment, l’institut danés envià a tots els socis certificats de participació en l’event i detalls d’agraïment.