Pilota a mà

SORTIDA DE PILOTA A MÀ A – COMPLEX ESPORTIU SINDICAL – Castelló

El dia 8 de maig un grup de 40 alumnes de l’institut d’Educació Secundària acompanyats de Helena Pardo i Joan Ortí (professorat d’EF) va anar a la trobada provincial de pilota a l’escola que es celebrava al Sindical (Castelló). Aquest esdeveniment, organitzat per la Conselleria d’Educació i la Federació de Pilota pretén fomentar la tradició i la cultura esportiva entre els joves que després de practicar l’esport a l’institut es troba amb altres centres per practicar el raspall amb altres centres.

El grup estava integrat per alumnat de 1r a 4t d’ESO que havia tingut interès en el joc de pilota de la modalitat raspall. L’alumnat, als patis del centre, s’havia fet els guants, practicat l’esport, etc. De manera, que juntament amb el coneixement de classe, feia que conegueren el funcionament d’aquesta modalitat esportiva.

En la jornada, l’alumnat de l’institut ha destacat per la seua entusiasta participació en la jornada. Durant la jornada, els equips de l’institut van competir en la modalitat de raspall. Mentre els de 3r i 4t jugaven dins del trinquet, l’alumnat de 1r i 2n ho practicaven als frontons exteriors del complex. Els altres centres participants aquest dia eren l’Institut Serra d’Irta (Alcalà de Xivert) i l’IES Ramon Cid (Benicarló).

Al llarg del dia, es van viure moments de gran emoció i companyonia, ressaltant no sols les habilitats esportives, sinó també els valors de treball en equip i respecte mutu.

L’experiència va ser enriquidora per a tots els participants, els qui van tornar a casa amb l’orgull d’haver representat al seu institut en un esdeveniment tan significatiu.

Joan Ortí Ferreres.
Depart. d’Educació Fïsica