maestrESO Show’24

El dia 24 de març l’alumnat de 4t d’ESO va poder representar a l’auditori Municipal de Sant Mateu part del treball desenvolupat a les classes d’Educació Física durant el segon trimestre on treballem el món de l’expressió corporal, el ball, les arts circenses, etc. És a dir, continguts relacionats amb el món de l’espectacle. Aquesta ha estat la tercera edició presencial del festival. Abans d’aquesta va haver-hi una que la vam fer a l’institut perquè amb la COVID-19 no es podien compartir espais i, prèviament a aquella van haver de suspendre la que hagués estat la primera edició i que s’havia programat per a finals de març però ens van confinar i no vam poder celebrar-la.

En relació a l’alumnat, en aquesta edició van participar 54 alumnes. Considerem aquest nombre molt positiu ja que l’activitat és voluntària, les activitats plantejades ja han estat avaluades a classe, i es desenvolupa un diumenge de vesprada.

En quant al públic assistent, ha estat la primera vegada que hem omplert l’auditori municipal i hem tingut que posar més cadires. Per tant, estem molt agraïts a les famílies, companys/es del centre, professorat del centre, etc. i públic en general l’interès per venir a veure les actuacions de l’alumnat.

En relació a les competències desenvolupades, considerem que aquest tipus d’activitats serveix a l’alumnat per treballar en grup, prendre decisions de forma col·lectiva, acceptar la diversitat de nivells d’habilitat, perdre la vergonya, exposar davant d’un públic, etc. Considerem que tot això forma part de la seva formació permanent i repercutirà de forma positiva en el seu futur personal, acadèmic i professional.

Esperem poder retrobar-nos l’any vinent.

Resum de l’actuació
Joan Ortí