I per fi va arribar el dia: la cursa 5k 2023

El divendres 22 de desembre vam fer la cursa 5k a l’IES Maestrat. A la cursa van participar 134 corredors per part de l’alumnat de 3r (84%) i 4t d’ESO (77%) i 7 corredors del grup del professorat. Pel que fa als organitzadors van participar 43 alumnes de 1r de batxillerat (96%).

Tot i que el temps no va acompanyar massa, feia molt de vent, vam poder desenvolupar la cursa amb normalitat adaptant alguns elements com l’arribada, el pòdiums, llocs on recollir les marques, etc. També vam poder repartir els lots amb material que ens van donar les entitats Maestrat ànima interior i el Club de Muntanya de Sant Mateu i que consistien en sacs de roba, botelles d’aigua metàl·liques, samarretes, etc.

L’experiència va servir per acabar l’any en un ambient festiu, fent exercici físic, valorant la importància d’aquest per a la salut, treballant en equip, ajudant-nos a conèixer els fonaments de l’organització de les activitats esportives, repassant els continguts treballats el 1r trimestre, etc.

Tot i la feinada que implica l’organització d’aquest tipus d’activitats, des del departament d’Educació Física, creiem que la vinculació competencial d’aquestes amb els continguts curriculars és fonamental per garantir una educació de qualitat i desenvolupar els ODS.

Ací us presentem el vídeo que hem elaborat amb algunes de les fotografies que hem pogut obtenir de la cursa.

Esperem que gaudiu del vídeo i que puguem repetir-ho l’any vinent en la que seria la tercera edició.

Bon any 2024!

Joan Ortí Ferreres