L’alumnat de 1er de batxillerat científic de l’IES 25 d´abril està realitzant diverses activitats relacionades amb el projecte guardaboscos. Una d’eixes activitats va consitir en fer planters de plantes aromàtiques com el romer, la lavanda, la sàlvia o el timó. Al cap d’unes setmanes les llavors germinades es van plantar al llarg del perímetre de l’hort escolar que tenim al centre. Durant la preparació dels planters i el posterior transplantament de les llavors germinades comentàvem les cures, les propietats i els usos d’estes plantes. Amb estes activitats es pretén apropar a l’alumnat al coneixement de les plantes aromàtiques del mediterrani.
Els alumnes i les alumnes de l’IES 25 Abril Alfafar, van visitar el centre escolar francés Jean Cocteau en Ofranville a la regió francesa de Normandia durant una setmana al mes de març, dins del programa d’intercanvi escolar entre centres, organitzat pel departament de Francés, amb finançament Erasmus +
L’alumnat va estar en el centre francés durant la setmana del 21 de març fins al 27 de març 2024, realitzant diferents activitats en el centre tant pedagògiques com lúdiques, i assistint a classes de francés i castellà.
Les mobilitats Erasmus en les que hi participa l’alumnat de francés de l’IES 25 Abril, tenen una sèrie d’objectius que són principalment:
Valorar la diversitat cultural, la inclusió, i de la igualtat a través de les accions Erasmus.
Desenvolupar les habilitats lingüístiques i competències de diàleg intercultural de l’alumnat.
Ampliar l’abast internacional de l’IES 25 d’Abril en el marc de l’Educació Escolar
Obrir el procés d’internacionalització activat per l’IES al territori i a la comunitat educativa
Tots estos objectius s’han anat complint, gràcies a les diferents activitats en les quals els alumnes i les alumnes de l’IES 25 Abril de francés han anat participant, tant en l’institut com en el seu desplaçament al centre francés. Al costat de les diferents activitats pedagògiques proposades en el centre Jean Cocteau, i passar una setmana d’immersió lingüística i cultural en Ofranville els alumnes també van poder visitar alguns llocs com Etretat, Dieppe, per a finalment van dur a terme una visita cultural a París i una excursió lúdica al parc Disneyland París, tornant finalment per vol a València.
La Conselleria d’Educació ha publicat la convocatòria de subvencions per a l’alumnat que cursa Formació Professional en centres amb finançament públic durant el present curs 2023-2024.
L’alumnat que pot optar a estes subvencions ha d’estar cursant Formació Professional este curs en alguna d’estes modalitats:
Formació Professional Dual en administracions públiques.
Formació en empreses allunyades del centre educatiu, Dual o Formació en Centres de Treball.
Desplaçament, residència i manutenció.
Les quanties individuals que podrien correspondre a cada alumne o alumna són:
Formació Professional Dual en administracions públiques: 1.300 euros.
Formació en empreses: 400 euros.
Desplaçament, residència i manutenció: 1.200 euros.
El període de sol·licitud d’estes subvencions estarà obert entre el 25 de maig i el 5 de juny de 2024.
En este enllaç es pot accedir a la pàgina de Subvencions a Alumnat d’FP de la Conselleria d’Educació amb més informació i l’accés al tràmit de sol·licitud.
Recorda que en l’institut podem ajudar-te o informar-te sobre esta o altres convocatòries que vagen eixint. Què no se’t passe el termini!
El divendres 26 d’Abril de 2023, l’alumnat de l’IES 25 D’Abril va gaudir d’una eixida al Parc Natural de l’Albufera. Gràcies al projecte d’innovació Guardabosc realitzarem al costat de l’agent mediambiental un itinerari paisatgístic por el parc natural. Este ens va permetre visualitzar els diferents incendis patits enguany i portar a la pràctica els nostres coneixements sobre la prevenció d’estos. Este itinerari va començar en la mallada del Quarter i va finalitzar en el Muntanyar del Pujol i el Llac Artificial. A més a més, dels incendis, vam poder gaudir de la fauna i flora que caracteritza el Parc Natural de l’Albufera. Esta eixida ens ha permés gaudir i compartir temps entre nosaltres, al costat de la nostra realitat natural més pròxima.
En el projecte guardabosc alguns alumnes de 1r A, B, C i D han fabricat caixes nius amb fusta de pi sense tractar a les que posteriorment se les va imprimir dues capes d’oli de llinosa per a evitar el seu deteriorament a l’exterior. Aquestes seràn col·locades en les proximitats de l’hort escolar per afavorir la biodiversitat en entorns urbans.
REALITZACIÓ DE CARTELLS EXPLICATIUS DEL PROJECTE GUARDABOSC
L’alumnat de 1r ESO C i D ha realitzat cartells explicatius sobre diversos aspectes del projecte guardabosc, entre ells els següents:
Explicació del triangle del foc
Com apagar un incendi
Propagació dels incendis forestals
Conseqüències dels incendis. Han elaborat els cartells en grups de manera cooperativa a partir del conceptes explicats en classe. Una vegada realitzats cada grup ha fet una exposició en grup on han posat en comú els diferents aspectes treballats a la resta de la classe.
L’Ajuntament d’Alfafar organitza unes Olimpíades Familiars el divendres 24 de maig de 2024. L’esdeveniment es realitzarà en la Plaça de l’Ajuntament a les 17.30 hores. Es realitzaran activitats de tir amb arc, carrera de sacs gegants, laberint, etc. Les persones interessades a participar es poden inscriure en el SAC fins al 23 de maig.
Des de l’assignatura d’anglès, l’alumnat participant en el projecte de Guardaboscos ha creat diferents cartells en els que ha posat en pràctica el vocabulari treballat i après en classe. Així, en grups diferents han dissenyat les següents imatges:
Diferents causes dels incendis
Triàngle del foc
Diferents estrats de vegetació
Avís d’informació del nivell d’emergència
Croquis general de les infraestructures de prevenció d’incendis
En la matèria d’Economia de primer de Batxillerat, dins del Projecte Guardaboscos, l’alumnat ha realitzat una investigació sobre la situació geogràfica, ecològica i econòmica de l’entorn pròxim a Alfafar, concretament ens hem centrat en la zona del Saler i L’Albufera de València. Així, després de l’explicació de la part teòrica del projecte, l’alumnat de classe es va dividir en quatre equips que van investigar sobre un aspecte concret d’eixe entorn per a, posteriorment, exposar els resultats a classe i obtindre una visió completa de la situació de la zona.
Les investigacions realitzades es van centrar en estes quatre parts:
L’Albufera.
Platja El Saler.
Devesa del Saler.
Urbanitzacions i poble del Saler.
Tots els equips van buscar informació sobre aspectes geogràfics, històrics, biològics, usos humans i econòmics, situació forestal actual i mesures de prevenció d’incendis implementades.
Una vegada acabada la part teòrica d’investigació i exposició, l’alumnat va poder comprovar in situ la situació real de la zona investigada gràcies a la visita guiada que es va poder realitzar amb les explicacions i guia del tècnic forestal assignat al nostre centre.
L’ IES 25 d’Abril s’ha sumat el 17 de maig, a la commemoració del Dia Internacional contra la Homofòbia, Transfòbia y Bifòbia. En l’acte de reivindicació, l’alumnat de 1er ESO ha participat en la lectura d’un manifiest i la realització d’un mural amb tots els missatges contra la LGTBI- fobia que l’alumnat ha deixat al llarg d’estes setmanes en una bústia especial per a l’ocasió
S’han publicat en la web de la Conselleria d’Educació les instruccions actualitzades per a la matrícula de la PAU del curs 2023-2024. Per a accedir a tota aquesta informació es pot seguir aquest enllaç.
En aquesta pàgina podem trobar, a part de les instruccions, el calendari i horari de les proves, així com models d’examen i la resta d’informació rellevant que han de conéixer les persones interessades a presentar-se a aquestes proves.
Dilluns que ve 20 de maig de 2024 i dimarts que ve 21 de maig de 2024 es realitzaran les proves d’accés tant a grau mitjà com a grau superior en l’IES 25 d’Abril d’Alfafar. Així, les proves d’accés a grau mitjà seran en horari de matí, mentres que les proves d’accés a grau superior seran en horari de vesprada.
HORARIS DE LES PROVES
Les proves d’accés a grau mitjà es realitzaran en les següents dates i hores:
Dilluns 20 de maig de 2024.
09.00 a 10.00 hores: Llengua i Literatura (a triar entre Valencià o Castellà).
10.15 a 11.00 hores: Anglés.
11.30 a 12.30 hores: Ciències Socials, Geografia i Història.
Dimarts 21 de maig de 2024.
09.00 a 10.00 hores: Matemàtiques.
10.15 a 11.00 hores: Ciències Naturals.
11.30 a 12.30 hores: Tractament de la Informació i Competència Digital (TICD).
Les proves d’accés a grau superior es realitzaran en les següents dates i hores:
Dilluns 20 de maig de 2024.
15.00 a 16.15 hores: Llengua i Literatura (a triar entre Valencià o Castellà).
16.30 a 17.45 hores: Anglés.
18.00 a 19.15 hores: Matemàtiques.
19.30 a 20.15 hores: Tractament de la Informació i Competència Digital (TICD).
Dimarts 21 de maig de 2024.
16.00 a 17.15 hores: Apartat b1 de la part específica.
17.30 a 18.45 hores: Apartat b2 de la part específica.
La part específica de l’opció d’Humanitats i Ciències Socials està formada per: Història del Món Contemporani, Economia de l’Empresa i Geografia (a triar dos d’elles).
La part específica de l’opció de Tecnologia està formada per: Dibuix Tècnic II, Tecnologia Industrial II i Física i Química (a triar dos d’elles).
NORMES DE LES PROVES
L’IES 25 d’Abril ha establit una sèrie de normes per a les proves d’accés a cicles. Són les següents:
En les proves d’accés a grau mitjà és necessari estar a les 8.30 hores per a poder comprovar la identitat de les persones que es presenten a totes les proves. Si alguna persona no es presenta a tots els exàmens ha d’estar mitja hora abans que comence l’examen al qual es presente. En el cas de les proves d’accés a grau superior s’ha d’estar 15 minuts abans del començament de l’examen al qual es presente cada persona.
Per a acreditar convenientment la identitat és necessari presentar el corresponent document identificatiu: DNI, passaport, targeta d’identitat d’estranger o visat d’estudis. Esta identificació s’ha de presentar abans d’entrar en el Saló d’Actes, que és on es realitzen els exàmens, i s’ha de deixar damunt de la taula durant tot el temps que duren les proves.
No és possible eixir d’un examen fins que no hagen transcorregut almenys 15 minuts des del seu començament. Això és així ja que només es permetrà entrar en un examen a les persones que arriben un màxim de 15 minuts tard.
Les persones que es presenten a les proves han de comportar-se de manera adequada durant tot el temps que duren les proves. Si una persona no es comporta correctament podrà ser expulsada de l’examen.
Durant les proves es pot tindre damunt de la taula el següent material: bolígrafs, llapis, goma d’esborrar, regla, calculadora, document identificatiu i una botella d’aigua. La resta d’objectes s’han de deixar al fons del Saló d’Actes.
En la part específica de les proves d’accés a grau superior es pot triar l’orde dels exàmens a realitzar, però el descans de 15 minuts entre examen i examen s’ha de realitzar dins del mateix Saló d’Actes.
El dia anterior, el dimecres 8 de maig, a l’IES 25 abril vam rebre la visita de 6 professors i professores de Matemàtiques i Tecnologia entre altres assignatures, visitant el nostre centre, dins de la nostra particular celebració del dia d’Europa, el 9 de maig i com a part de la beca ERASMUS + que tenim al centre.
Aquests professors i professores van preguntar pel sistema escolar espanyol, van visitar les nostres instal·lacions i van passar una estona al taller de Tecnologia, on els professors Bernardo i Pilar amb unes alumnes van mostrar al professorat visitant alguns dels treballs fets, com el pont, el far, el circuit eòlic, també van visitar al professor J.M. Bleda al laboratori on estava donant classe, així com el taller de Mecatrònica on van veure a l’alumnat del cicle formatiu treballant en el taller.
Què els va agradar?
Principalment l’acollida del professorat, els treballs dels alumnes de tecnologia, i van trobar molt interessant alguns programes que tenim al centre com el PAC, la FP Bàsica, i curiosament l’aula de convivència, ja que van explicar que en Itàlia això no existeix. També van trobar molt interessant els partits de Colpbol que s’estaven jugant al pati, i van preguntar per les regles de aquesta competició esportiva.
Què els va sorprendre?
Van preguntar per les mesures de seguretat en el taller de mecatrònica, ja que van considerar que els alumnes estaven treballant sense protecció. Segons la legislació italiana, els alumnes han de dur guants, botes, ulleres per protegir els ulls i una màscara de protecció, que els nostres alumnes no portaven. També es van interessar pel protocol de seguretat sanitària en cas de accident.
Finalment
Van tornar a Itàlia portant-se l’experiència del nostre institut, experiència positiva, segons van dir i molt agraïts amb la nostra acollida. De nou, l’IES 25 Abril participa activament en les accions de internacionalització de l’ensenyament amb la beca Erasmus+ en una setmana tan especial, com la setmana del dia de Europa, el 9 de maig.
Interessats en participar
Recordeu que el alumnat de 2º de grau mitjà de Activitats Comercials, teniu la possibilitat de fer les pràctiques als destins europeus com Malta, Irlanda, França, Bèlgica e Itàlia i l’alumnat de Francés de la ESO podeu participar en la experiència Erasmus + escolar anant a Normandia, França.
L’IES 25 d’Abril ha sol·licitat el present curs ser centre observador dins del programa i-Moute organitzat per la Conselleria d’Educació. En este programa es pot visitar a altres centres de la Comunitat Valenciana per a conéixer alguns dels programes que duen a terme i així poder aprofitar eixa experiència per a aplicar-los de forma adaptada a la realitat del nostre centre.
Diversos professors i professores de l’IES 25 d’Abril han pogut assistir als següents centres:
En l’IES Districte Marítim hem conegut l’activitat “Patis divertits” amb l’objectiu de dinamitzar els moments d’esbarjo en el nostre centre.
En l’IES Albal hem assistit a l’activitat sobre “Programes Europeus i Plurilingüisme” per a millorar el nostre programa Erasmus.
En l’IES Els Evols hem aprés sobre “Organització i Gestió de Projectes Europeus en el Centre” amb el mateix objectiu anterior de millorar el nostre programa Erasmus.
En el Centre Privat FP Campus Centre d’Estudis hem assistit a la sessió “Transforma i Actua: Metodologies Actives per a Potenciar l’Ensenyament a l’Aula a través de les TIC” amb l’objectiu de millorar l’aplicació de les TIC en les nostres classes.
Tots els professors i professores que han participat en esta experiència estan molt agraïts als centres amfitrions i han la trobat molt enriquidora per a millorar en la seua labor docent.
Durant els dies 2, 3 i 4 de maig de 2024 s’ha celebrat la quinta edició de la València Colpbol Cup en els poliesportius de Natzaret i Meliana. Esta edició acollia a un equip en representació de l’IES 25 d’Abril d’Alfafar, concretament un dels equips de primer de Batxillerat que participava en la categoria júnior.
Després d’una sèrie de partits molt disputats i intensos, el nostre equip a aconseguit alçar-se amb el tercer lloc de la seua categoria, per darrere del campió Comenius i del subcampió La Nabe Oliva. Moltes gràcies a tots ells per eixa gran actuació oferida en el campionat i moltes gràcies també als nostres professors i professores d’educació física per la seua implicació.
Enhorabona a tots els participants i especialment als nostres representants!
Una representació de l’IES 25 d’Abril d’Alfafar formada per dotze alumnes juntament amb els seus dos professors de música ha gaudit d’unes jornades de convivència, música i ball en l’edició de 2024 de Com Sona l’ESO celebrada els dies 8, 9 i 10 de maig en Altea.
En esta edició es va estrenar l’obra “Comediant” on van poder participar els nostres alumnes juntament amb altres xics i xiques de la resta de col·legis i instituts de tota la Comunitat Valenciana. Es pot gaudir d’esta impressionant representació en el següent enllaç. Espectacular!
La cafeteria de l’IES 25 d’Abril d’Alfafar presenta una nova oferta. A partir d’ara, cada dia hi haurà una promoció especial en la qual s’oferirà un entrepà diferent d’un preu especial de 2 euros. La informació sobre el tipus d’entrepà promocionat es podrà trobar en el tauler d’anuncis de la cafeteria.
Atents i atentes al tauler d’anuncis! No us ho perdeu!
La Conselleria d’Educació ha publicat el calendari d’admissió i matrícula per als estudis d’Educació Secundària Obligatòria (ESO) i Batxillerat per al curs 2024-2025. En este calendari es pot comprovar que el procés comença el dia 6 de maig amb la constitució de les comissions d’escolarització i acabarà el dia 31 de juliol en el cas de l’ESO i el dia 5 de setembre en el cas de Batxillerat.
Les fases del procés d’admissió i matrícula es poden veure en el següent quadre resum:
S'està carregant...
Es pot obtindre més informació en l’apartat “Admissió” de la web de la Conselleria d’Educació.
El dilluns 29 d’abril de 2024 es va celebrar una sessió extraordinària del Consell Escolar per a decidir les circumstàncies específiques que s’aplicaran en el procés d’admissió de l’alumnat d’ESO i Batxillerat en el curs 2024-2025. Així, el Consell Escolar va decidir que les circumstàncies específiques a aplicar siguen:
Simultaneïtat amb ensenyaments professionals de música i dansa.
Condició d’esportista d’elit, d’alt nivell o d’alt rendiment, així com el personal tècnic, entrenador, arbitral i jutge d’elit de la Comunitat Valenciana.
D’aquesta manera, l’alumnat que al·legue en el procediment d’admissió alguna d’aquestes circumstàncies i trie a l’IES 25 d’Abril entre les seues opcions rebrà un punt addicional per a poder accedir al centre.
D’altra banda, el Consell Escolar també va aprovar que se sol·licite la participació del centre en la Xarxa Novigi de Formació Professional.
La Conselleria d’Educació ha publicat el calendari d’admissió i matrícula per als estudis de Formació Professional de grau bàsic, mitjà i superior. Així, el procés comença el dia 2 de maig amb la publicació de l’oferta formativa i acabarà el 18 de juliol en el cas del grau bàsic i el 29 de juliol en els graus mitjà i superior.
Les fases del procés d’admissió i matrícula es poden veure en el següent quadre resum:
S'està carregant...
Es pot obtindre més informació en l’apartat “Admissió” de la web de Formació Professional de la Conselleria d’Educació.
Ja han eixit les llistes provisionals de persones admeses per a la realització de les proves d’accés a cicles formatius de grau mitjà i superior.
Si una persona ha realitzat la inscripció i apareix com no admés té dos dies, fins al 26 d’abril, per a realitzar la reclamació. Es pot posar en contacte amb secretaria per a obtindre més informació sobre el procediment.
Sol·licituds prova d’accés a grau mitjà (tots admesos)
S'està carregant...
Sol·licituds prova d’accés a grau superior (admesos)
S'està carregant...
S'està carregant...
Sol·licituds prova d’accés a grau superior (no admesos)
Ja s’ha publicat el calendari d’inscripció i realització de les proves homologades del nivell A2 del Marc comú europeu de referència per a les llengües (MECRL) del curs 2023-2024. Això vol dir que l’alumnat matriculat en el centre pot presentar la sol·licitud per a poder obtindre la certificació del nivell A2 en anglés i francés, que són els idiomes que s’oferixen en l’IES 25 d’Abril.
Estes proves consten de quatre parts:
Comprensió de textos escrits.
Comprensió de textos orals.
Producció i coproducció de textos escrits i mediació escrita.
Producció i coproducció de textos orals.
Les tres primeres parts es realitzaran el dia 8 de maig de 2024 a les 11.00 hores si es tracta de l’idioma anglés i el dia 9 de maig a les 11.00 hores si es tracta de l’idioma francés. La quarta part que es correspon amb l’activitat de llengua oral es realitzarà posteriorment segons l’horari que es publique en el centre.
Per a poder obtindre la certificació del nivell A2 s’han de superar les quatre parts de les quals consta la prova i un percentatge de puntuació global mínim del 65%.
Les persones interessades a realitzar estes proves de nivell hauran de presentar la seua sol·licitud en la secretaria del centre.
Es pot obtindre més informació en la pàgina Proves Homologades de la Conselleria d’Educació.
El Ministeri d’Educació ha anunciat que des del 30 d’abril de 2024 fins al 13 de setembre de 2024 es poden sol·licitar les ajudes per a alumnat amb necessitat específica de suport educatiu per al curs 2024-2025. Estes ajudes van dirigides a alumnat que necessite suports i atencions específiques derivades de TDAH, discapacitat, trastorns greus de conducta o de comunicació i del llenguatge i trastorn de l’espectre autista (TEA). A més, també poden ser sol·licitades per alumnat d’altes capacitats per a programes específics complementaris a l’educació reglada.
Es pot consultar més informació en l’extracte de la resolució publicada en el BOE o en el portal Becas de Educación. En este enllaç es podrà gestionar la seua tramitació quan s’òbriga el termini.
Recorda que en l’institut podem ajudar-te o informar-te sobre esta o altres convocatòries que vagen eixint. Què no se’t passe el termini!
El dimecres 10 d’abril de 2024 es va celebrar la sessió ordinària del Consell Escolar corresponent al segon trimestre del curs. En esta reunió es van presentar els informes de les diverses comissions del consell i els resultats de la segona avaluació. A més, es van comentar les preparacions que s’estan duent a terme per a les diverses graduacions que se celebraran a final de curs.
D’altra banda, el Consell Escolar va autoritzar que es puguen utilitzar les instal·lacions del centre per part del Club de Gimnàstica d’Alfafar i per a poder realitzar una activitat extraescolar de voleibol, totes dues durant tot el curs 2024/2025. Una vegada aprovades estes autoritzacions es traslladarà la informació a la Conselleria d’Educació perquè l’examine i atorgue l’autorització definitiva, si correspon.
Finalment, es va informar el Consell Escolar que s’està revisant el PAM del centre per a poder millorar-lo de cara a cursos futurs.
El passat dia 13 de març l’IES 25 d’Abril va organitzar una carrera solidària a favor de l’ONG Save the Children. La quantitat de 275,69€ recaptada s’ha destinat íntegrament a esta ONG, que ens envia el següent missatge d’agraïment:
Benvolguts amics i amigues,
El 26/03/2024 hem rebut un ingrés per la quantitat de 275,69€ del vostre centre.
En nom dels xiquets i xiquetes dels nostres programes volem donar-vos les gràcies pel vostre esforç i implicació.
Feu extensible este agraïment als vostres companys i companyes, que han traslladat tota la il·lusió pel projecte al seu alumnat, qui s’ha mobilitzat i ha posat en marxa tots els recursos al seu abast: el seu propi esforç i han sigut l’altaveu perquè tot el seu entorn coneguera la complicada situació que travessen milers de xiquets i xiquetes.
I, per descomptat, gràcies a les famílies del vostre centre, que han aportat el seu granet d’arena en forma de donatiu econòmic. La vostra ajuda ens permet continuar treballant pels drets de la infància i aconseguir que xiquets i xiquetes sobrevisquen, tinguen accés a una educació de qualitat i estiguen protegits.
Us fem arribar també el nostre segell de centre solidari. Ho podeu descarregar i incloure en la vostra web o blog. Este segell representa tot allò per què treballem en conjunt: la defensa dels Drets de la Infància.
Gràcies des de l’Equip de Programes en Centres Escolars.
El segell de centre solidari que hem rebut és el següent:
Gràcies a l’alumnat, famílies i professorat per la seua solidaritat i implicació.
El nostre centre ha posat punt final a la iniciativa “Mes de la Dona del 25 d’Abril”, un conjunt d’accions i activitats dissenyades entorn del 8M i a la importància i necessitat de donar visibilitat a una lluita clau com és la lluita per la igualtat de gènere.
Actes reivindicatius, conferències, activitats de tutoria, exposicions… Són moltes les activitats que s’han dut a terme al llarg d’estes setmanes amb un doble objectiu, d’una banda, ressaltar aquelles situacions de desigualtat que encara patixen dones de tot el món i, per un altre, visibilitzar totes aquelles dones referents en els àmbits científic i artístic que durant dècades havien sigut invisibilitzades.
En primer lloc, es va celebrar un concurs de fotografia obert a la participació de tot el centre, alumnat i professorat. Tres fotografies van ser premiades pel seu missatge i originalitat: “Empoderament femení” de la professora Cynthia Salinas, “Esport femení” de l’alumna Valeria Conesa i “El vot femení” de l’alumna Laura Castillo. Per part seua, els alumnes de 2ºESO C van acudir a l’acte institucional del 8M organitzat per l’ajuntament en representació de tot el centre.
Empoderamiento femenino
Deporte femenino
El voto femenino
També, els alumnes de 3ºESO van assistir com a públic a un recital de poesia sobre les autores dones de la Generació del 27 en el qual va participar alumnat de 3ºB i 1ºA, s’ha comptat amb l’exposició d’Amnistia Internacional “Dones en lluita” i tots els grups de l’ESO han pogut gaudir de la clownferencia “Qui bé et vol et farà riure” de la psicòloga Amaia Prieto.
Finalment, els tutors i tutores i la resta del professorat també han realitzat diferents activitats vinculades a la reivindicació de la igualtat de gènere al llarg d’estes setmanes, com, per exemple, els audiovisuals que han preparat alguns alumnes amb la professora de Dibuix, Alicia Sinisterra.
El dimarts 26 de març de 2024 es va realitzar una sessió extraordinària del Consell Escolar on es va aprovar presentar la sol·licitud de participació del centre en el projecte “Biblioinnova’t” de la Conselleria d’Educació. Aquest projecte té com a objectiu principal dinamitzar i modernitzar les biblioteques escolars. Si s’aprova la sol·licitud, el centre rebria certa quantitat de fons econòmics per a gastar en la biblioteca.
Per altra banda, el Consell Escolar també autoritzà la utilització de les instal·lacions per al Campus d’Estiu organitzat per l’Ajuntament d’Alfafar per a xiquets i xiquetes entre 9 i 16 anys d’edat.
Finalment, el Consell Escolar va aprovar algunes activitats complementàries i extraescolars que no van poder ser incloses en la PGA en el seu moment.
L’Espai Jove d’Alfafar organitza classes gratuites de balls moderns per a joves d’entre 12 i 30 anys. Les inscripcions són del 21 de març fins al 3 d’abril i les plaçes són limitades.
ESPAI JOVE D’ALFAFAR – Centro de Información Juvenil (CIJ) Plaza Sequer de Nelot, 1 96 318 24 38, ext. 2307
L’Espai Jove d’Alfafar organitza un taller de robòtica amb Lego Mindstorm durant els mesos d’abril, maig i juny. Les inscripcions són del 22 de març al 3 d’abril.
ESPAI JOVE D’ALFAFAR – Centro de Información Juvenil (CIJ) Plaza Sequer de Nelot, 1 96 318 24 38, ext. 2307
Divendres passat l’IES 25 d’Abril d’Alfafar va muntar un estand per a participar en la Fira d’Escolarització d’Alfafar. El professorat i alumnat de l’institut va organitzar diverses activitats i van informar a tota persona interessada en l’oferta formativa del centre.
A més, reberem la visita dels representants de l’Ajuntament d’Alfafar encapçalats pel seu alcalde Sr. Juan Ramón Adsuara i la regidora d’Educació Sra. Amparo Sanjuán.
Gràcies a tots els que van acudir a realitzar alguna activitat o preguntar per la nostra oferta formativa.
En el que portem d’any l’IES 25 d’Abril ja ha rebut diverses visites perquè les persones interessades puguen conéixer el centre. Així, el mes de gener van vindre en dies separats els alumnes de sext de primària dels col·legis Orba i La Fila. Estos xics i xiques van poder realitzar diverses activitats al mateix temps que coneixien el centre i el seu funcionament bàsic.
Posteriorment, una vesprada, les famílies dels xics i xiques dels col·legis adscrits també van poder conéixer el centre i aclarir els dubtes que pogueren tindre.
Finalment, el dia 13 de març, al mateix temps que es feien activitats per a l’alumnat del propi centre, van poder assistir alumnes interessats en l’oferta de cicles formatius del centre.
Si alguna persona seguix interessada a visitar i conéixer l’IES 25 d’Abril d’Alfafar pot sol·licitar una cita cridant al centre, o bé, escanejant el codi QR que hi ha en el cartell de les Jornades de Tallers i Portes Obertes i emplenar el formulari de sol·licitud al qual enllaça.
S’ha obert el termini d’inscripció a les proves d’accés a cicles formatius de grau mitjà i grau superior.
Les sol·licituds i la documentació es poden presentar de dues formes:
De forma presencial en la secretaria del centre.
Per correu electrònic a 46016713.secretaria@edu.gva.es indicant en l’assumpte les sigles PAC seguides dels cognoms i el nom de la persona sol·licitant.
El termini de presentació de sol·licituds és del 20 al 28 de març de 2024.
El Ministeri d’Educació ha anunciat les dates de sol·licitud de beques per al curs 2024-2025, tant per a estudis de batxillerat com de cicles formatius o universitaris. Així doncs, la data d’inici de presentació de sol·licituds serà el 19 de març de 2024, mentres que el termini de finalització d’admissió de sol·licituds serà el 10 de maig de 2024.
Un any més, l’institut 25 d’Abril d’Alfafar participarà en la Fira de l’Escolarització que organitza l’Ajuntament d’Alfafar. Si estàs interessat, t’esperem el divendres 22 de març a partir de les 17.30 hores al Parc de les Palmeres. En esta fira es pot conéixer l’oferta formativa dels centres educatius d’Alfafar, a més de poder participar en activitats lúdiques per a gaudir en família.
Per part seua, l’IES 25 d’Abril mostrarà la seua oferta formativa en ESO, Batxillerat, Formació Professional Bàsica i Cicles Formatius. A més de conéixer estes possibilitats de formació, les persones que s’acosten a l’estand podran realitzar alguna activitat preparada per professorat i alumnat del centre.
El dilluns 26 de febrer de 2024 es va realitzar una sessió extraordinària del Consell Escolar on es va aprovar la realització de diverses obres de millora en l’institut, com ara ampliar un aula d’informàtica o instal·lar aire condicionat en alguns espais del centre. A més, els membres del Consell van aprovar cedir les instal·lacions del centre perquè es puga realitzar una activitat extraescolar de voleibol finançada per l’Ajuntament d’Alfafar en horari de vesprades, sempre que la Conselleria d’Educació done el vistiplau.
Un altre dels temes tractats va ser la presentació de la memòria de les actuacions realitzades en el programa Aules Indústria 5.0 de la Conselleria d’Educació. Així, s’ha rebut una subvenció per a adequar un aula de cicles formatius amb sensors i automatismes que responguen a les noves necessitats de les empreses i que puguen ser aplicats per l’alumnat quan s’incorpore al mercat laboral.
Finalment, el Consell Escolar va aprovar algunes activitats complementàries i extraescolars que no van poder ser incloses en la PGA en el seu moment.
1r de Batxillerat: fins a l’Horitzó universitari i més enllà
El passat divendres 16 de febrer l’alumnat de 1r de Batxillerat va assistir a la primera sessió del programa “Horitzó universitari”, programat pel Departament de Valencià de l’institut. En aquest cas sota el títol “Claus per entendre Sor Isabel de Villena”, reberen la visita del professor Isidre Crespo (Valladolid, 1943).
Crespo ha exercit la docència durant més de 30 anys al mateix temps que ha dirigit cursos de reciclatge, edició de llibres de text, així com ha defensat una dilatada trajectòria com a investigador. De fet, és un dels estudiosos de l’obra de Joan Fuster, tal com podem observar a publicacions com ara Raons i paraules (1999), Aforismes, De viva veu: entrevistes (2003 i 2022) i alguns articles. Des de fa alguns anys es dedica a investigar la presència de la música en la literatura catalana, cosa que el va portar a rellegir els sermons vicentins o l’obra d’Isabel de Villena.
Convé destacar que l’alumnat va gaudir de les paraules del docent emèrit, a través de noves coneixences sobre l’escriptora i l’obra Vita Christi, tant que s’interessaren a participar i reflexionar amb un col·loqui al final de les sessions.
El Departament de Valencià confia a seguir oferint aquest tipus d’iniciatives, ja que facilita la motivació de l’alumnat al mateix temps que el forma per assolir noves metes acadèmiques.
La Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació ha publicat la resolució que regula les proves d’accés a cicles formatius de l’any 2024. Entre la informació publicada es troba el calendari d’inscripció i realització de les proves. Així, el període d’inscripció comença el dia 20 de març de 2024 i les proves es realitzaran els dies 20 i 21 de maig de 2024.
En els següents documents es mostra el calendari complet, així com l’horari de les proves d’accés.
Arriba a l’institut la “Biblioviatgera LGTBI” de la Biblioteca d’Alfafar i dels Servicis Socials de l’ajuntament. El programa consistix en el préstec d’un fons bibliogràfic de temàtica LGTBI. Els llibres ha arribat en una maleta i ja es troba a la biblioteca del centre perquè l’alumnat puga consultar les diferents obres i/o procedir a fer un préstec. Així doncs, estarà disponible per al préstec fins al mes d’abril.
El Departament de Castellà com cada any celebra el Concurs Literari este any dedicat a l’escriptora espanyola d’origen marroquí, Najat L’Hachmi.
Llicenciada en filologia àrab per la Universitat de Barcelona, va obtindre el premi Ramon Llull de novel·la en 2008 per L´últim patriarca amb la qual va arrancar l’èxit en la seua carrera literària; ha escrit diferents assajos i novel·les que reivindiquen el paper de la dona en la societat actual i on ha abocat la seua experiència com a immigrant, la llengua, la religió i la seua relació amb el país d’adopció.
En 2015 va publicar La filla estrangera amb la qual va aconseguir el Premi Sant Joan de novel·la, el tercer guardó literari millor dotat en català i l’argument del qual se centra en el conflicte d’identitats entre una mare i una filla.
En 2021 va guanyar el premi Resl, amb la novel·la El dilluns ens voldran.
És per tant, un motiu fonamental dedicar este concurs literari a una escriptora amb un ampli bagatge cultural que lluita per la igualtat de les dones i per l’honorabilitat de les persones immigrants.
L’IES 25 d’Abril d’Alfafar ha col·laborat amb l’ONG Biblioteca Solidària Missionera amb seu a Alaquàs donant unes desenes de caixes de llibres de text i de lectura perquè puguen arribar a diversos països que els puguen necessitar, sobretot d’Amèrica Llatina i Àfrica. A part dels llibres que ha donat el propi centre, també ha participat en estes donacions l’alumnat de l’institut aportant els seus propis llibres i amb els quals volien col·laborar per a estendre la cultura on més pot necessitar-se. Gràcies a tots per la seua col·laboració.
El dimecres 24 de gener de 2024 es va produir una nova reunió del Consell Escolar de l’IES 25 d’Abril. En aquesta ocasió els membres del Consell van aprovar els comptes de gestió econòmica de l’any 2023, així com el pressupost per a l’any 2024. A més, es va aprofitar aquesta reunió per a informar sobre la cessió de les instal·lacions del centre per a la realització d’un procés selectiu de l’Ajuntament d’Alfafar i la participació de l’alumnat en un programa de voleibol subvencionat per l’Ajuntament d’Alfafar. Finalment, també es va aprovar un pressupost de compra de beques de graduació i dues noves activitats complementàries que no havien sigut incloses en la Programació General Anual quan es va aprovar.
La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha creat el projecte ‘Guardabosc’, una innovadora iniciativa d’educació ambiental dissenyada per a sensibilitzar a l’alumnat d’entre 10 i 16 anys en la prevenció dels incendis forestals. En nostre centre ha sigut seleccionat per a participar en la segona convocatòria per al curs 2023-2024, l’objetiu del qual és impulsar el treball amb programes medioambientals que desenvolupen, de forma creativa, la innovació pedagògica a través del contacte amb la natura. Generant així una actitud proactiva entre l’alumnado de l’IES 25 d’Abril d’Alfafar, de respecte cap a la natura, de companyerisme, d’empatia i de treball en equip.
Una de les finalitats d’este projecte d’innovació educativa és generar un sentimient d’implicació de tota la societat en la prevenció dels incendis forestals, així com aprendre sobre la gestió sostenible que evite nous incendis. Per això, des del centre, volem impulsar este tipus d’actuacions per a prendre plena consciència de la emergència climàtica i la necessitat de cuidar els nostres boscs.
Este projecte consta de tres fases. La primera és de formació del professorat, a càrrec del personal especialitzat de la Direcció General de Prevenció d’Incendis Forestals. La segona fase és d’aplicació teòrica a l’aula de les unitats didàctiques de ‘Guardabosc’, que s’imparteixen durant un periode d’entre 6 i 8 setmanes dins de l’horari lectiu. I, una tercera fase on, part de tots els centres implicats en esta segona jornada del projecte, realitza una posada en comú en espais naturals de la localitat o rodalies.
Divendres que ve, 2 de febrer, tindrà lloc a França la “Fête de la Chandeleur”, coneguda com a Candelaria o el Dia del crêpe. Segons la tradició francesa, la realització dels crêpes evoca a la prosperitat durant tot l’any. Uns altres comenten que es realitzaven per a homenatjar el sol (d’ací la seua forma) i fins i tot es parla de la fertilitat de les collites dels llauradors. Però… què més dona! és l’excusa perfecta per a passar una estona divertida i gaudir amb la família i els companys/es. Es per això que des del departament de francès, s’ha proposat un concurs de crêpes, en el qual tot l’alumnat de francès està convidat a participar. Este concurs ofereix l’oportunitat única per a mostrar les teues habilitats culinàries i la creativitat en la preparació de crêpes…així que no importa que sigues un xef experimentat o simplement un apassionat de la cuina, tots sou benvinguts/des!
Detalls del concurs:
Cada participant haurà de presentar un mínim de 10 crêpes.
S’avaluaran aspectes com el sabor, la presentació, la creativitat i l’originalitat.
Hi haurà premis per als tres xefs més votats.
Com Participar:
Confirma la teua participació posant-te en contacte amb el teu/a professor/a de francès.
Prepara el teu crêpe especial per al concurs. Pots utilitzar ingredients dolços o salats, l’elecció és teua!
Assegura’t d’arribar al lloc del concurs amb el teu crêpe i tot l’entusiasme necessari.
No et perdes l’oportunitat d’unir-te a nosaltres per a un dia ple de diversió, amistat i, per suposat, crêpes deliciosos!
El número guanyador de la rifa del Departament de Francés ha sigut el 974. L’alumne que ha venut eixe bitllet es Pablo D. El/la agraciat/a deu posar-se contacte con l’alumne o amb el departament de francés de l’institut. El/la agraciat/a disposa de 3 mesos a partir del 6 de gener 2024 per a reclamar ho premie.
El passat dia 14 de desembre de 2023 es va constituir el nou Consell Escolar de l’IES 25 d’Abril d’Alfafar després de les eleccions de renovació de la meitat dels seus membres. A més a més, el nou Consell va aprovar la Programació General Anual (PGA) per al curs 2023-2024.
Us informem que el departament de francés, a benefici dels alumnes/as de francés de l’IES 25 Abril Alfafar, ha organitzat una rifa per a ajudar les famílies a sufragar part de les despeses que suposen el viatge d’intercanvi a França.
Se sorteja una caixa regal ideal amb una selecció d’encantadores masies i cases rurals, masos o hotels que ofereixen 1 nit amb desdejuni per a 2 persones.
Per a resultar premiat el seu número haurà de coincidir amb les tres últimes xifres del 1r premi del sorteig de la LOTERIA NACIONAL del XIQUET el dia 6 de gener 2024.
Exemple de la loteria del xiquet amb la qual ha de coincidir el número del bitllet.
El número premiat serà anunciat en esta pàgina web.
El número premiat de la rifa de l’IES 25 Abril ha sigut el: __________________________
Si vosté posseïx el bitllet premiat pose’s en contacte amb l’alumne/al fet que li ho va vendre o amb el centre.
Per mitjà del coordinador del centre D. Christian Lesaec Catalá, en representació del centre, el nostre institut va estar present a les jornades informatives de educació escolar i de persones adultes que es van fer el dimecres 13 de desembre 2023 a la facultat de Dret de la Universitat Complutense de Madrid.
En aquesta jornada es va tractar aspectes de la beca Erasmus + que tenim atorgada al centre, i les que es van tractar temes com:
Novetats per la convocatòria Erasmus + 2024.
Mobilitats per l’alumnat i professorat en l’educació escolar i de persones adultes.
Associacions per la cooperació de sectors escolars i persones adultes.
Pla de acció d’educació digital.
La inclusió en els projectes de mobilitat Erasmus +
Taula redona per tractar les mobilitats de l’alumnat i professorat amb els projectes Erasmus +
Una vegada acabades les jornades, es tractaran les novetats al nostre centre per millorar les mobilitats Erasmus +, tant en l’educació escolar con en la formació professional.
per més informació podeu accedir a la web del SEPIE:
Divendres passat, l’IES 25 d’Abril es va sumar a la commemoració del 25 de novembre, Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència contra la Dona, amb la celebració d’un reivindicatiu acte al pati al qual va assistir tot l’alumnat del centre.
L’acte va comptar amb dues parts. En primer lloc, alumnes de 1r i 3r de l’ESO i de 1r de Batxillerat van llegir un emotiu manifest per a recordar i denunciar l’assassinat de 52 dones a les mans de les seues parelles o exparelles aquest 2023. Després, va tindre lloc una performance musical per la igualtat organitzada pel departament de Música.
Per a finalitzar el dia, tres grups van acudir en representació del centre a l’acte organitzat pel consistori en la Plaça de l’Ajuntament. Enguany, amb el lema “No és virtual, és real. Per unes xarxes socials lliures de violència”, l’ajuntament d’Alfafar ha posat el focus en les ciberviolencies, tema que s’ha treballat en les tutories al llarg de la setmana.
Per al pròxim 23 de novembre de 2023 s’han convocat les eleccions a Consells Escolars en els centres docents no universitaris sostinguts amb fons públics.
En estes votacions el professorat podrà triar 4 representants, les famílies 2 i l’alumnat 2.
El professorat votarà en Claustre a les 10.45. L’alumnat a la seua aula. Les famílies a la sala de visites del centre en horari de 12.00 a 14.00 i de 15.00 a 17.00 hores o de forma no presencial*.
Vos deixem els documents amb tota la informació corresponent, les paperetes per a les famílies i com es pot dur a terme a el votnopresencial.
Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites
Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.