Èxit a la Jornada de Formació d’Alumnat Mediador

El passat 24 de maig del 2024, el nostre institut va tenir el plaer d’organitzar una enriquidora jornada de formació d’alumnat mediador. Aquest esdeveniment va reunir tant estudiants com professorat amb l’objectiu de capacitar futurs mediadors i promoure un ambient de convivència i respecte a la nostra comunitat educativa.

La planificació de la jornada va començar mesos abans, amb un equip dedicat que va treballar àrduament per assegurar que cada detall estigués coordinat. L’organització va incloure el disseny d’activitats dinàmiques i participatives per garantir que l’alumnat poguera aprendre de manera pràctica i efectiva. Per això, es van preparar materials didàctics i espais adequats per a les diverses activitats.

El dia va començar amb una càlida benvinguda per part de la directora de l’institut, Inma Sánchez, seguida d’una xerrada sobre la importància de la mediació escolar i el paper crucial dels mediadors en la creació d’un entorn escolar positiu. Entre els diferents tallers que es van plantejar, destaquen els següents:

1. Tallers Interactius: els estudiants van participar en tallers que van cobrir una varietat de temes, des de tècniques de comunicació i escolta activa fins a estratègies per a la resolució de conflictes.

2. Simulacions de Mediació: una de les activitats més destacades va ser la realització de simulacions de mediació. Els estudiants van practicar com abordar i resoldre conflictes reals en un entorn controlat, cosa que els va permetre aplicar allò aprés, així com rebre retroalimentació constructiva.

3. Sessions de Grup: els participants es van dividir en grups per discutir i compartir experiències sobre conflictes comuns a l’entorn escolar i com abordar-los. Aquestes sessions van fomentar l’intercanvi d’idees i la creació d’estratègies col·laboratives.

La jornada va ser tot un èxit, amb una alta participació i un feedback molt positiu per part dels estudiants. Els assistents van destacar la utilitat dels tallers i els nous mediadors van expressar el seu compromís i motivació per aplicar allò aprés.

Volem agrair especialment a tots els estudiants participants, a l’equip organitzador per la seua dedicació i esforç i, especialment, a la direcció del centre per permetre’ns organitzar, un any més, aquesta jornada de formació.

Gràcies a tots per la vostra participació i entusiasme! Junts estem construint un institut més just i solidari.

Atentament,
L’equip de mediació