Guardabosc a l’assignatura d’Economia

En la matèria d’Economia de primer de Batxillerat, dins del Projecte Guardaboscos, l’alumnat ha realitzat una investigació sobre la situació geogràfica, ecològica i econòmica de l’entorn pròxim a Alfafar, concretament ens hem centrat en la zona del Saler i L’Albufera de València. Així, després de l’explicació de la part teòrica del projecte, l’alumnat de classe es va dividir en quatre equips que van investigar sobre un aspecte concret d’eixe entorn per a, posteriorment, exposar els resultats a classe i obtindre una visió completa de la situació de la zona.

Les investigacions realitzades es van centrar en estes quatre parts:

1. L’Albufera.
  2. Platja El Saler.
  3. Devesa del Saler.
  4. Urbanitzacions i poble del Saler.

Tots els equips van buscar informació sobre aspectes geogràfics, històrics, biològics, usos humans i econòmics, situació forestal actual i mesures de prevenció d’incendis implementades.

Una vegada acabada la part teòrica d’investigació i exposició, l’alumnat va poder comprovar in situ la situació real de la zona investigada gràcies a la visita guiada que es va poder realitzar amb les explicacions i guia del tècnic forestal assignat al nostre centre.