El 9 de maig celebrarem el dia d’Europa amb la visita de professors italians al nostre centre

El dia anterior, el dimecres 8 de maig, a l’IES 25 abril vam rebre la visita de 6 professors i professores de Matemàtiques i Tecnologia entre altres assignatures, visitant el nostre centre, dins de la nostra particular celebració del dia d’Europa, el 9 de maig i com a part de la beca ERASMUS + que tenim al centre.

Aquests professors i professores van preguntar pel sistema escolar espanyol, van visitar les nostres instal·lacions i van passar una estona al taller de Tecnologia, on els professors Bernardo i Pilar amb unes alumnes van mostrar al professorat visitant alguns dels treballs fets, com el pont, el far, el circuit eòlic, també van visitar al professor J.M. Bleda al laboratori on estava donant classe, així com el taller de Mecatrònica on van veure a l’alumnat del cicle formatiu treballant en el taller.

Què els va agradar?

Principalment l’acollida del professorat, els treballs dels alumnes de tecnologia, i van trobar molt interessant alguns programes que tenim al centre com el PAC, la FP Bàsica, i curiosament l’aula de convivència, ja que van explicar que en Itàlia això no existeix. També van trobar molt interessant els partits de Colpbol que s’estaven jugant al pati, i van preguntar per les regles de aquesta competició esportiva.

Què els va sorprendre?

Van preguntar per les mesures de seguretat en el taller de mecatrònica, ja que van considerar que els alumnes estaven treballant sense protecció. Segons la legislació italiana, els alumnes han de dur guants, botes, ulleres per protegir els ulls i una màscara de protecció, que els nostres alumnes no portaven. També es van interessar pel protocol de seguretat sanitària en cas de accident.

Finalment

Van tornar a Itàlia portant-se l’experiència del nostre institut, experiència positiva, segons van dir i molt agraïts amb la nostra acollida. De nou, l’IES 25 Abril participa activament en les accions de internacionalització de l’ensenyament amb la beca Erasmus+ en una setmana tan especial, com la setmana del dia de Europa, el 9 de maig.

Interessats en participar

Recordeu que el alumnat de 2º de grau mitjà de Activitats Comercials, teniu la possibilitat de fer les pràctiques als destins europeus com Malta, Irlanda, França, Bèlgica e Itàlia i l’alumnat de Francés de la ESO podeu participar en la experiència Erasmus + escolar anant a Normandia, França.