ESCOLA AMBAIXADORA DEL PARLAMENT EUROPEU

L’IES SIXTO MARCO ha sigut seleccionat per a formar part del Programa Escoles Ambaixadores del Parlament Europeu, per al curs 2021-2022, destinat als alumnes de centres d’ensenyament de secundària i de formació professional, sent coordinador en el centre el professor Álvaro Valls Tur.

Aquest programa té per objecte estimular el coneixement d’Europa i de la democràcia parlamentària europea entre els joves, proporcionant-los un coneixement actiu de la Unió Europea, i del Parlament Europeu en particular i donar l’oportunitat d’experimentar la ciutadania europea.

Professors i alumnes realitzaren un conjunt d’activitats que donen a conéixer la labor del Parlament Europeu convertint-se en ambaixadors seniores i júniores per a aquest fi.

Els ambaixadors sènior presentaran als alumnes el material didàctic de la Unió Europea i s’asseguraran que els ambaixadors júnior siguen capaços de compartir els seus coneixements sobre les institucions europees i el Parlament Europeu amb els seus companys, animant-los a convertir-se en uns ciutadans europeus actius. Cada centre crearà un InfoPoint de la Unió Europea, és a dir, un espai d’informació i activitats dedicat a Europa i a les institucions europees (que compte, per exemple, amb fullets, un lloc web i contactes en les xarxes socials i un altre material informatiu).

El passat 1 d’octubre al professora d’aquest centre María José Rodríguez Sánchez va acudir a les jornades de formació del programa EPAS 2021-22, en la seu del Parlament Europeu a Madrid, al costat dels altres centres educatius involucrats a portar a Europa a tots els racons.