Farmacognòsia

Crònica de Mar Ginés García, de 1r BAT C:

El dimecres 14 de febrer, huit alumnes que cursen tercer curs del grau de Farmàcia de la UV acompanyades per dos de les seues professores, ens van donar una xarrada sobre Farmacognòsia que és l’estudi de les drogues i principis actius d’origen natural. Curiosament la nostra professora, Margarita Ortigosa ens va contar que una de les xiques era antiga alumna del Vicent Andrés Estellés: Lucía García Eixea i que havia estat moltes vegades asseguda on nosaltres estàvem ara.

En la xarrada es van centrar en algunes drogues provinents de plantes com la burundanga, el cànnabis, el tabac o la cocaïna. Primer ens van comentar de què planta provenia cadascuna de les substàncies i de quina part concreta de la planta s’extreia. Després ens van explicar quins eren els efectes de cada substància, explicant que algunes d’elles s’utilitzen com a medicaments, encara que en molts casos es fa un consum il·lícit. De fet, ens van comentar els efectes que tenien i les conseqüències que podria patir el nostre cos tant física com mentalment en consumir-les de manera no regulada.

Una vegada acabada la xarrada, ens van deixar preguntar-los qualsevol dubte que ens haguera quedat i van respondre amablement. Quan acabem de preguntar, ens van posar un vídeo sobre la pràctica que anàvem a realitzar. Esta consistia a aïllar nicotina a partir de fulles de tabac.

Durant la pràctica ens van explicar pas a pas el que anaven fent, fent-nos partícips en tot moment del procés, i fins i tot deixant-nos intervindre en algun pas.

Finalment, una vegada acabada la pràctica i observats els resultats, juguem un Kahoot per a comprovar el que havíem aprés i realitzem una enquesta per a donar les nostres opinions sobre l’activitat.

En resum, l’activitat va ser molt entretinguda, perquè a més d’estar relacionada amb el tema de les plantes que estem treballant en classe, les xiques eren encantadores i ens van ensenyar moltes coses noves sobre les drogues, la qual cosa ens pot ajudar a anar amb més compte amb elles. Sens dubte, una experiència totalment recomanable (fotos).