L’horta de Burjassot

Dimarts 10 d’octubre, els nostres alumnes de 4t de l’ESO en l’assignatura d’Hort Escolar van realitzar una visita guiada a l’Horta de Burjassot. L’organització d’aquesta activitat ha sigut duta a terme pel CEMEF, dins de la seua oferta de tallers pràctics relacionats amb temes com a Horta i Poesia, Cultius tradicionals, Ornitologia, etc.

Aquesta activitat es va a centrar en la importància dels cultius tradicionals propis de la comarca de Burjassot. Al llarg de l’eixida per l’horta de Burjassot vam poder aprendre la història de la séquia de Tormo que rega tota l’horta de Burjassot i el procés pel qual es pot regar per gravetat en els diferents bancals de la zona. A més, vam tindre l’oportunitat de poder conversar amb agricultors locals, la qual cosa va a ser una experiència molt gratificant, ja que ens van comentar com es cultivava antany i com es realitza en l’actualitat. En concret vam poder observar el cultiu de les cebes a partir de planters obtinguts en la població de Benigànim (fotos i vídeo).

Finalment visitem l’Hort d’Almenar, un jardí digne de poder visitar creat pels biòlegs Julio Lacarra i Ximo Sánchez i que actualment pertany a l’ajuntament de Burjassot.

Per a acabar, volem agrair l’oferta d’aquesta mena d’activitats per part del CEMEF, que no solament són formatives, sinó que acosten a l’alumnat al patrimoni propi de la població de Burjassot, conscienciant als estudiants del gran valor cultural i paisatgístic que els envolta.