Acomiadament UNESCO de l’alumne Arnau Mora

Soc molt de soltar rotllos, així que disculpeu, però necessite tancar etapes a la meua vida, l’institut ha sigut molt per a mi, i la meua implicació personal en molts projectes provoca que aquesta despedida siga més dura del que hauria sigut.

Sabia que el moment arribaria, però m’hagués agradat poder-me despedir. Ja veig que no tornaré mai al centre, així que crec que he de començar a tancar portes, per a poder-ne obrir d’altres. He sigut alumne UNESCO pràcticament des de sempre que he estat a l’institut, i no podria haver estat més encertat. Ser alumne UNESCO és molt més que un simple nom, és una responsabilitat. A mi m’ha donat la raó com a ferramenta, i ha eliminat rancúnia i ràbia del meu interior, m’ha ajudat a reflexionar sobre aspectes que considerava insignificants, i en general, m’ha fet ser millor persona.

No obstant, amb el saber pensar, també ve el tenir que suportar els qui no ho saben fer, així que haureu de suportar mofes, i pot ser inclús menyspreu per altres persones, pot ser properes. No oblideu que això no pot poder amb vosaltres, i que el saber pensar és el més important en aquesta vida, saber reflexionar us ho donarà tot, per això a la gent que no ho sap fer li dona ràbia. Sapere aude, diria Kant, atreveix-te a pensar. Pot ser les multinacionals com Movistar hagen fet que la frase haja perdut pes, però no l’oblideu.

El pensament és l’arma més poderosa que tenim les persones, més encara que les guerres, la batalla, els insults o inclús els diners. Sense diners l’economia es desploma, però solament amb solidaritat i confiança fas ressorgir un poble caigut. Seguiu lluitant, i sigueu valents. Respecteu als que us envolten, encara que ells no ho facen, us ho agrairan, i us farà ser millors persones.

Dic adeu amb tristesa però també amb alegria. Deixe enrere moltes experiències, que espere que vosaltres també visqueu. Confieu amb els professors, són molt savis, però també confieu en vosaltres mateixos, i equivoqueu-se, solament així aprendreu de debò.

Molta sort companys. Amb molta estima

Arnau Mora. Salut i força.