Celebrem el Dia de la Dona al Matilde

El dia internacional de la Dona, antigament conegut com dia de la Dona Treballadora, commemora cada 8 de març la lluita de les dones per la seva participació en la societat i el seu desenvolupament com a persona en igualtat de condicions amb l’home.

Al Matilde Salvador, com cada any, hem preparat nombroses propostes didàctiques per  oferir al nostre alumnat i treballar el diàleg i la convivència com a eines per a millorar la nostra societat.

Durant aquesta setmana sonarà al centre la cançó “Estima’t” del grup de música rap valencià Pupil.les, format per les dues cantants Natàlia Pons i Mireia Matoses.

Des del departament de Geografia e Història s’han realitzat les següents activitats:

En 2n ESO BB, CC i CD s’ha realitzat un projecte per visibilitzar les dones en l’Edat Mitjana. Algunes infografies les penjarem al centre per decorar-ho i donar encara més visibilitat.

En 1r ESO (àmbit sociolingüístic) s’ha fet un treball sobre algunes dones en l’Edat Antiga. També penjarem els murals en el passadís del centre i l’alumnat de 2n ESO el podrà avaluar.

En tutories de 2n es faran cartells reivindicatius, xarrades i vídeos informatius.

Des del departament d’Anglès, es crearà un cartell col·laboratiu a on l’alumnat escriurà estereotips de gènere per a poder desmuntar-los.

A classe de Valors Ètics es proposaran debats amb tot el grup partir de reflexions fetes a casa així com la lectura de fragments del llibre “I tu, ets feminista? de l’autora i professora del nostre centre Gemma Celestino Fernàndez.

Des dels departaments d’Història, Dibuix i Francès, s’ha realitzat un projecte interdisciplinar titulat “Mujeres Artistas”, amb aquest projecte s’ha volgut fer un xicotet recorregut per la història de l’art de l’època contemporània a través de l’obra d’artistes dones, tan importants com els homes, però bastant menys conegudes.

Ací teniu l’enllaç per a consultar-lo:

Mujeres Artistas