ACTIVITATS AQUÀTIQUES AL RIU EBRE

18/06/2024 AMPOSTA – ALUMNES 3r ESO I CFGB.

Per a la setmana d’activitats de fi de curs, el departament d’Educació Física va organitzar, per al dia 18 de juny, una eixida per gaudir d’activitats aquàtiques al medi natural, en aquest cas, al riu Ebre al seu pas per Amposta.

Un total de 33 alumnes de 3r d’ESO i de CFGB va participar de la sortida. L’alumnat va poder aprendre conceptes bàsics de seguretat per a realitzar activitats aquàtiques en riu, la importància del treball en equip, el coneixement de l’entorn, la importància del respecte a la natura etc.

La sortida va començar a les 8.30 del matí on vam anar en autobús a Amposta, on van arribar aproximadament a les 9.30. Les activitats començaven a les 10, així que van aprofitar per a esmorzar i prendre forces per al que vindria després.

Les activitats van començar amb una explicació de seguretat sobre la importància de les armilles salvavides, que podem i que no hem de fer en un riu, com evitar accidents amb els rems i altres recomanació més per a evitar incidents. La primera d’aquestes activitats va ser un passeig amb kayak. Tot i les instruccions inicials va ser impossible no caure a l’aigua,  Així, algun grup no va tardar a saber si l’aigua del riu estava fresca o no, especialment per les ganes de mullar-se que tenia l’alumnat. Altres, als pocs minuts, ja tenien una coordinació que els haguera fitxats alguna universitat per a les regates d’Oxford i Cambridge.

Després d’aquesta activitat van passar fer paddle surf, un tastet de vela, jocs aquàtics amb uns inflables, i inclús algun recorregut en una embarcació motora.

ELa valoració de l’alumnat i del professorat va ser molt positiva tant per les activitats plantejades com per l’actitud de l’alumnat.

Carlos Vives, Domingo Vidal i Joan Ortí