COM SEMPRE, L’AMPA DEL CEIP MEDITERRÀNIA DE XÀBIA, PREOCUPADA PER L’ALUMNAT DEL CENTRE

L'AMPA del Col·legi Mediterrània de Xàbia dota les aules del centre amb 1 purificador d'aire cadascuna, per completar els 5 que enviarà la Conselleria, per arribar a totes les dependències del centre.

Amb això volen millorar la renovació d'aire en tots els espais i mitigar les baixes temperatures que s'estan registrant.

Seguim amb les recomanacions de les autoritats sanitàries referides a les mesures d'higiene, quantitat de persones permeses en reunions i respecte de la distància interpersonal, així com les recomanacions de la Guia per a la ventilació en els centres educatius de la Comunitat Valenciana, perquè les activitats lectives continuen amb la major normalitat possible.

És un treball conjunt de tota la comunitat educativa perquè el nostre alumnat treballe el millor possible.

IMG-20210114-WA0004
IMG-20210114-WA0006

Activitats de Nadal

Amb el final del primer trimestre arriben les festes de Nadal, les més familiars de totes.  Aquest any no podem celebrar moltes de les activitats que reservem per a aquest moment, però si d'altres, que enumerem a continuació:

  1. DECORACIÓ EXTERIOR DEL CENTRE per compartir amb tots vosaltres un món de colors i sentiments positius que LA COMUNITAT EDUCATIVA DEL CEIP MEDITERRÀNIA ha plasmat amb unes cintes roges.
20201214_111909

L'alumnat de sisè han preparat un BALL DE NADAL de la cançó "LAST CHRISTMAS", per a la resta de companys.

Els EMISSARIS REALS han vingut a recollir les cartes dels més xicotets.

El final de festa l'hem fet al ritme de la MARXA RADETZKY

BON NADAL I FELIÇ ANY NOU!!!!

AMB LA VISITA DE CÀRITAS DE LA PARRÒQUIA DE LA MAR ACABEM LA UDI SOBRE MIGRACIONS

Aquest mes de desembre hem rebut la visita de Càritas per veure quina és la situació real en el nostre poble.

Inma i Elly ens han explicat el treball que realitzen i com ha anat canviant el perfil de les famílies a les que ajuden. També ens han obert la porta perquè, en un futur puguem ajudar als nostres semblants des de Càritas, Creu Roja, etc.

També els donem les gràcies per la seva aportació en aquest gran tema sobre MIGRACIONS.

 

Els alumnes de sisè nivell de primària estudien la “Reproducció Sexual”

Amb l'ajuda de la doctora Freya Belló Lozano, el nostre alumnat ha dedicat un matí a aprofundir sobre aquest tema. El més important, si cap, és que han pogut aclarir tots els dubtes que els xiquets i les xiquetes tenien sobre aquest tema, d'acord amb la seva edat. Com cada any la metgessa ha preparat una classe molt dinàmica i profitosa. Des d'aquí li donem les gràcies i la convidem a visitar-nos el curs vinent. Gràcies, Freya!

AULA DE LA NATURA DEL PORTITXOL. PROJECTE NÓS PROPOMOS 6è 2020 – 21 (continuació)

L'alumnat de sisè nivell, després d'un estudi intens de les possibilitats a realitzar en l'antiga Aula de la Natura del Portitxol de Xàbia i, sota la direcció d'Inés Sivera Cardona, arquitecta i directora del projecte, ha decidit transformar el lloc en UN CENTRE EXCURSIONISTA, on s'oferiran diferents rutes a peu, que partiran d'allà mateix.

Aquestes rutes ajudaran els visitants a conèixer l'entorn d'aquest paratge natural. Dins de l'aula, també s'oferirà informació sobre espècies autòctones, tant vegetals com animals.

Dins de l'aula, una persona especialitzada, podrà informar els visitants de les diferents rutes i les seves dificultats. Per això elaborarem uns tríptics amb tota la informació:

  1. Ruta de la Granadella
  2. Ruta de la Barraca
  3. Ruta al Cap Prim

Seran les tres primeres per anar ampliant-les posteriorment.

A la parcel·la exterior a l'aula, es desenvoluparà un espai de descans i aprovisionament, amb una font per poder beure i omplir les cantimplores per a les excursions així també, es conservarà la barbacoa ja existent per poder oferir un espai on preparar-se el menjar. Tot això, acompanyat de taules i cadires repartides per tot l'espai, sota l'ombra dels arbres d’eixe lloc.

A partir d'ara comença un moment del projecte per anar rematant i, oferir el resultat final a l'Ajuntament, al poble de Xàbia, a la Universitat de València i al Grup Nós Propomos.

S'estan preparant diferents plans, exterior i interior i, anem a fer una maqueta, a escala, amb tot el que pensem que no pot faltar. Estem convençuts que el resultat serà satisfactori.

 

AULA DE LA NATURA DEL PORTITXOL. PROJECTE NÓS PROPOMOS 6è

L’alumnat de 6è continua amb el projecte per tal de recuperar l’Aula de la Natura del Portitxol de Xàbia.

Inés Sivera Cardona, que és arquitecta i filla de Xàbia, coneix des de menuda aquesta aula i, serà la que dirigirà l’evolució del projecte.  Ens va visitar el 20 de novembre per fer un estudi de plànols i preparar la pluja de idees que va tenint l’alumnat.  Ara han d'elegir, entre tots i totes, el que volem fer.

Estem coneixent els metres quadrats que te l’edificació i la parcel·la i, fem una comparativa amb les dimensions de la classe i de l’habitació de cadascú, per entendre les possibilitats que tenim.

Es un tema molt apassionant per a tothom.

Informació als usuaris de menjador, en cas de confinament de l’aula

Ens posem en contacte amb vosaltres per informar-vos de la posada en marxa del servei de “menú per emportar” que, per motius de la situació de pandèmia provocada per la COVID-19, es vol prestar des del centre.

Tot l’alumnat usuari del servei de menjador, tant si és beneficiari de beca com si no ho és, l’aula del qual estiga confinada a conseqüència de les mesures sanitàries arbitrades per la COVID-19, tindrà a la seua disposició, durant els dies lectius que dure aquest confinament, un “menú per emportar” que haurà de recollir en el mateix centre la família o la persona autoritzada per aquesta.

El menú per emportar constarà de primer plat, segon plat i postre, amb les mateixes característiques establides en els contractes vigents i se servirà en envasos d’un sol ús.

En el cas que la família no puga desplaçar-se a recollir aquests menús, podrà autoritzar altres persones per a fer-ho en el seu nom, mitjançant el document que s’adjunta com a Annex II, degudament signat

La família, o persona a qui autoritze, haurà de recollir en el centre el menú per emportar, tenint sempre en compte les següents prevencions:

• S’haurà de mantindre la distància de seguretat i les mesures de protecció indicades pel centre i adequades, en el moment del lliurament del menú.

• El consum de qualsevol aliment que haja perdut la seua temperatura òptima de conservació, suposa un risc per a la salut, per la qual cosa, des del moment que el centre educatiu posa a la disposició de la família el menjar sol·licitat en aquest servei, és responsabilitat de la pròpia persona usuària recollir-la i consumir-la al més prompte possible, per a seguir amb el protocol sanitari establit.

• No s’han de conservar aquests menjars per a consum en dies posteriors, de la mateixa manera que no han de congelar-se.

• Es recomana la rentada de mans abans de procedir a l’obertura de l’envàs alimentari.

• Una vegada consumits els plats, els sobrants que no es consumisquen han de rebutjar-se.

• Han de rebutjar-se els envasos alimentaris en el contenidor de reciclatge adequat.

En el cas que l’alumnat presente alguna al·lèrgia o intolerància alimentària, rebrà el corresponent menú degudament identificat.

El preu d’aquest menú és el mateix que abona com a usuari habitual del menjador del centre.

El primer dia de confinament de l’alumnat, la família haurà d’avisar al centre educatiu si desitja o no que se li facilite el menú per emportar. Si renúncia a aquest menú, òbviament no podrà disposar, si és el cas, de la beca parcial o total de menjador durant els dies de confinament.

En cas de voler que el centre li facilite aquest menú, la família haurà d’emplenar l’Annex I, degudament signat i, bé la persona interessada o bé la persona autoritzada, haurà de lliurar-lo al centre, la primera vegada que vaja a arreplegar el menú per emportar.

El servei de “menú per emportar” començarà el pròxim dia 1 de desembre de 2020.

Rebeu salutacions cordials,

La direcció del centre.

Annex I.pdf

Annex-II.pdf

TREBALLEM LES MIGRACIONS AL SEGLE XXI

El CEIP MEDITERRÀNIA continua el treball iniciat aquests darrers anys, a través d'Unitats Didàctiques Integrades: investigant, debatent, aprofundint i estudiant temes d'actualitat perquè arriben a ser individus empàtics i tolerants en la societat de segle XXI. A més, tindrà una important repercussió social ja que escriurem cartes a diferents poders polítics, tant a Espanya com a Europa, perquè aquesta situació comence a canviar.

Volem un alumnat sensible a la situació actual de xiquets i xiquetes com ells i elles que, per diferents motius han d'abandonar les seves llars i desplaçar-se per països desconeguts.

Avui, CREU ROJA, ha plantejat a les classes de cinquè nivell termes com: Acció humanitària, desplaçat, intern, refugiat, camps de refugiats, sol·licitud d'asil, apàtrida, migrant...

Hem vist el treball que realitzen en diferents llocs i, més concretament a Tanzània. També hem pogut observar el material que s'utilitza en els diferents campaments on ara estan ajudant.

Després d'una xerrada i el visionat d'un vídeo, hem vist el material que s'utilitza in situ.

També visitarem el SALVAMAR, al port de Xàbia, per conèixer la pressió de les nostres costes en tant al nombre de pasteres que arriben a elles, ens visitarà CÀRITAS de la Parròquia de la Mar, per conèixer com s'han multiplicat les necessitats de gran nombre d'habitants del poble i també hem enviat una petició a la Guàrdia Civil perquè ens explique tot el treball que realitza en aquest àmbit.