Setmana per la Pau, la Solidaritat i la Integració

El nostre centre és un reflex de la comunitat xabiera, una societat oberta i multicultural on la diferència suma i no resta. Sempre s’ha dit que “els xiquets son esponges” i, és cert. Tot allò que viuran de menuts ho faran d’una manera natural quan siguen adults. Per això estem esforçant-nos per a que, cadascun dels nostres alumnes siga part del nostre poble que és també el seu.

Aquesta setmana per la PAU que ara acabem, volem compartir-la amb tots vosaltres. És una mostra de tot allò que es viu dia a dia dins del col·legi. La Comunitat Educativa del CEIP VICENTE TENA treballem per a destacar en dos aspectes, la integració i l’equitat. Els nostres alumnes no coneixen Bulgària perquè està a Europa i s’ha d’estudiar, sinó perquè Stilyan els ha parlat del seu país. El mateix passa amb Ucraïna, Marroc, Rússia, i tants altres països.

Hem pogut veure com, durant aquesta setmana, alumnes, mestres i familiars, han treballat amb una il·lusió afegida per tal d’ajudar als necessitats. S’ha treballat en el muntatge d’un Mercat Solidari, on s’han venut objectes que s’han fet de materials reciclats: sabó elaborat amb l’oli del menjador escolar, melmelada de taronja, trompellots fets amb taps de botelles, collars amb càpsules de café, llibretes reciclades i imants Marietes.   Els guanys han estat destinats a Cáritas, al final un total de 503€, tot un èxit.

Com a colofó de la setmana s’han realitzat els següents actes en una mena de festival: Infantil va començar amb el conte dels elefants blancs i negres, segon i quart de primària varen continuar amb la dansada de la folia per rebre al Carnestoltes, primer, tercer i cinquè de primària varen escenificar un musical al voltant de l’incendi del Montgó. Sisè nivell es va dedicar a les presentacions i a l’entrega dels diners a la representant de Cáritas.

Reflexions d’algunes mares de la Comunitat Escolar al respecte:

Fátima Sahara Ahatach Darboun diu en un escrit : “…Además de ser un colegio que acoge a muchas culturas diferentes sin hacer diferencia alguna entre razas, nos sentimos muy arropados tanto los padres como nuestros hijos. Agradecemos a todo el colegio y a la directora por facilitar nuestra adaptación, ya que venimos de una cultura muy diferente donde, por ejemplo, si hablamos de escritura, se empieza de derecha a izquierda “con eso lo digo todo”, es decir, podría parecer que la adaptación fuese complicada, pero sin embargo muchas familias no han notado casi la diferencia…”

María León Guzmán, també assenyala: “…Mis hijos han crecido entre marroquíes, ingleses, ucranianos, holandeses, colombianos… y todos ellos han sido sus amigos y les han enseñado cosas de sus países. Han aprendido que todos somos iguales, da igual de dónde vengamos o qué idioma hablemos. Solo desde el respeto de las diferencias y el entendimiento profundo del hecho de que todos somos seres humanos podemos construir un mundo en paz. Este es el último año de mi hijo pequeño. Doy las gracias al colegio por haberles transmitidos éstos valores y muchos otros más como el valor del trabajo y el esfuerzo. Sé que les ayudarán en su vida y a la sociedad que un día construyan…”

Maite Ivars Oller, Sóc mare de tres fills i Presidenta de l’AMPA de l’escola Vicente Tena de Xàbia, en primer lloc destacar que tot el col•lectiu de pares i mares ens sentim part activa de tots els projectes i activitats que es duen a terme a l’ escola. M’agradaria assenyalar el Projecte de Socialització implantat a les aules per a que els xiquets tinguen cura i valoren les coses i tots els alumnes gaudeixen dels mateixos materials sense diferencia alguna. Una de les últimes iniciatives ha estat organitzar, dins la setmana de la Pau i dia de l’Arbre, un mercat solidari amb productes fets pels alumnes, amb la finalitat d’ajudar als més necessitats i col•laborar amb Cáritas. Un treball que reforça i enriqueix el valor educatiu dels nostres fills a nivell competencial. Els dos projectes que acabe d’ anomenar són treballs molt motivadors i vivencials que formen part de l’educació per competències en la que està involucrada la nostra escola i el poble de Xàbia.

DSC03779 DSC03803 DSC03818 20150206_132250_resized_1 CIMG4113 CIMG4121 CIMG4106 20150206_131314