Publicada l’orde 2/2025, de 7 de febrer, de la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, per la qual es regula i convoca el procediment de consulta als representants legals de l’alumnat per a triar la llengua base aplicable a partir del curs escolar 2025/2026, de conformitat amb el que establix la disposició transitòria segona de la Llei 1/2024, de 27 de juny, de la Generalitat, per la qual es regula la llibertat educativa.
ANNEX
Informació per a les famílies sobre l’elecció de llengua base
Des del dia 25 de febrer de 2025, a les 9:00 hores, fins al dia 4 de març de 2025, a les 14:00 hores, vostè podrà participar en la consulta per a triar la llengua base, valencià o castellà, per a cada un dels seus fills/es matriculats en el centre. Serà suficient amb la votació d’un representant legal per cada fill/a. La llengua base serà la llengua que tindrà un major pes i una major presencia en l’ensenyament, i si és el cas, la que s’utilitzarà perquè l’alumnat aprenga a llegir i escriure.
Per a poder participar en la consulta, s’adjunta amb este full informatiu, còpia de la fitxa de les dades del seu fill/a. Per favor, comprove que les dades són correctes. Si hi ha algun error, haurà de posar-se en contacte amb el centre educatiu per a la modificació d’estes dades.
Per a votar, haurà d’accedir a la web de la Secretaria Digital: https://consulta.gva.es
Una volta accedisca, haurà de seleccionar el seu fill/a, i introduir el número d’identificació de l’alumnat (NIA), que podrà trobar en la fitxa de les dades del seu fill/a.
En cas de no participar en la consulta, el centre en virtut de la seua autonomia assignarà l’alumne/a l’una o l’altra llengua base segons el resultat obtingut.
Resum del calendari:
Publicació del cens provisional. 17/02/2025
Reclamacions al cens provisional. Fins al 21/02/2025
Publicació del cens definitiu. Fins al 24/02/2025
Participació en la consulta. Des de les 9 hores del 25/02/2025 fins les 14 hores del 04/03/2025
MANUAL D’AJUDA PER A LES FAMÍLIES
El pròxim 25 de febrer a les 9 hores s’obri el termini de consulta als representants legals de l’alumnat per a triar la llengua base aplicable a partir del curs acadèmic 2025-2026. La participació en esta consulta es realitzarà telemàticament en un nou mòdul d’Enquestes i consultes de la plataforma Secretaria digital.
Per a poder participar en la consulta és imprescindible que les seues dades estiguen correctament registrades en el centre educatiu. En la Fitxa de l’alumne que el centre li ha proporcionat, figura la informació registrada de l’alumnat i dels seus familiars perquè puga contrastar si es troba actualitzada. Revise atentament la següent informació:
•Tipus i número de document identificatiu: comprove que la seua identificació és correcta i està actualitzada.
•Relació de parentiu: pare, mare o representant legal
•Marca de tutor o tutora: ha de figurar que Sí que és tutor o tutora
En el cas que alguna d’estes dades no siga correcta, pose’s en contacte amb el centre educatiu perquè l’esmenen, després de comprovar la documentació que aporte. És important que conserve esta Fitxa de l’alumne, perquè en ella figura el número d’identificació de l’alumnat (NIA), imprescindible per a exercir el vot d’elecció de llengua.
En la Fitxa de l’alumne figura també l’Usuari de Secretaria digital (USUARI SEC. DIG.), si és que s’ha registrat anteriorment en esta plataforma. Partint del fet que el document identificatiu siga correcte, o ja s’haja actualitzat, poden donar-se les següents casuístiques:
1.Si la columna USUARI SEC. DIG. li mostra un valor, podrà participar en la consulta en el període establit amb este usuari.
2.Si la columna USUARI SEC. DIG. no li mostra cap valor, haurà de crear-se un usuari d’accés a Secretaria digital. Pot fer-ho en qualsevol moment, sense esperar que s’òbriga el termini de la consulta:
a.Si el seu tipus de document és un DNI o un NIE, ha de crear-se vosté mateix l’usuari seguint les instruccions disponibles en l’Ajuda en format PDF disponible en Secretaria digital.
b.Si el seu tipus de document és Passaport o Altres, ha de sol·licitar al centre que li cree l’usuari.
Nota: si vosté té constància de disposar d’un usuari de Secretaria digital, però este no figura en la Fitxa de l’alumne, haurà de crear-se un nou usuari per a poder establir amb seguretat la relació amb l’alumne o l’alumna.
IMPORTANT: El seu número de document i el número de l’usuari de la secretaria digital han de coincidir per a poder participar en la consulta.
Segons el calendari que marca l’Orde que regula la convocatòria de la consulta, el 17 de febrer els centres publicaran el Cens provisional de representants legals participants en la consulta sobre la preferència de llengua base. Revise que figure correctament en este cens, i en cas de detectar un error, informe el centre. Per a això té de termini fins al 21 de febrer. Els centres educatius tenen de termini fins al 24 de febrer per a publicar el Cens definitiu de representants legals participants en la consulta sobre la preferència de llengua base: si en eixe moment no figura en este cens o les seues dades contenen errors, no podrà participar en la consulta.