El CEIP Vicente Tena celebra el dia de la Comunitat Valenciana

El 9 d’octubre compartim tot allò que estimem, amb la resta del món.

Avui, 8 d’octubre, els xiquets i xiquetes del CEIP Vicente Tena, celebren el dia dels valencians amb la pràctica de jocs de carrer, aquells amb els que els més grans hem jugat amb els nostres amics.

És sabut per tots que els xiquets d’avui en dia passen més temps davant d’un ordinador o realitzant activitats guiades per un adult, que jugant amb els seus iguals, descobrint a poc a poc maneres de superar-se i aprenent a relacionar-se amb els altres i a solucionar els xicotets problemes que van sorgint. Com ja és habitual en el centre, l’alumnat de cinquè i sisè de primària dirigeixen els jocs dels més xicotets, fent el paper de mestres.

Hem de recordar que som un col·legi amb una gran diversitat cultural, on convivim un gran nombre de nacionalitats de les 28 que resideixen al nostre poble. Nosaltres entenem que és una riquesa per als nostres alumnes ja que, dins les aules aprenen diferents maneres de viure, però directament, dels seus propis companys i amics. Durant el curs organitzem trobades amb les famílies, degustant menjars típics de diferents parts del món, així com descobrint jocs, cançons, festes, etc.

La AMPA del Vicente Tena, com sempre, ha estat implicada i han preparat un esmorzar saludable i mediterrani, orxata amb fartons, tot casolà i acabat de fer. Després hem convidat als iaios del Centre de Dia a realitzar un esmorzar tan nostre.

Tot això farà, el dia de demà, que siguen persones tolerants, acostumats a la convivència amb gent que no pensa igual que ells i, per tant, preparats per al món globalitzat en el que els tocarà viure. Estem en el camí que va encetar el Rei Jaume I a l’entrar en la ciutat de València, ànim i que tots els valencians tinguem d’un dia meravellós, convidem als que han vingut de fora a que gaudeixen i estimen també la nostra cultura.

Com Woolfolk ja deia en el 2006, l’educació ha de ser Multicultural, integrant continguts, amb una pedagogia d’equitat, ajustant els estils d’ensenyança – aprenentatge per afavorir el rendiment acadèmic dels alumnes de diversos grups culturals.