Matí intens per a l’alumnat amb la visita de Violeta Monreal

Violeta Monreal comparteix un matí amb els xiquets i xiquetes del CEIP VICENTE TENA.  L’alumnat s’emociona amb la lectura i les il·lustracions de Violeta.

Violeta Monreal va néixer a Oviedo. Després de llicenciar-se en Belles Arts va iniciar la seva carrera com a il·lustradora. Va viatjar a Nova York on va col·laborar amb la O.N.U. en la il·lustració de diversos projectes i amb empreses de disseny de tarots.

“Me llamo Violeta, siempre me gustó ese nombre. Cuando estoy en el estudio, casi siempre estoy con la cabeza en otro sitio, un bosque otoñado, un desierto dorado o un misterioso castillo… A eso lo llaman “estar en la nubes” aunque, en realidad, estoy trabajando y mucho. Situarme en aquello en lo que quiero trabajar y crear una historia requiere un gran esfuerzo, pero gracias a ese esfuerzo, cuando tengo que atravesar un bosque, cruzar un desierto o abrir un castillo misterioso, ya sé lo que me voy a encontrar porque lo he visto en mi cabeza, y me apetece dibujarlo.”

Al CEIP Vicente Tena apostem per apropar el meravellós món de la literatura a l’alumnat  de tots els nivells. Volem veure que els nostres xiquets i xiquetes gaudeixen amb un llibre entre les seves mans.

Des de fa diversos anys tutoritzem lectures al primer nivell d’educació primària amb alumnes de sisè nivell.  A més, els de segon comparteixen cada setmana una estoneta de lectura amb els iaios i les iaies del Centre de Dia.

Les Tertúlies Dialògiques per apropar la millor literatura de tots els temps als més menuts, és cada dia una realitat més establerta en l’escola.

“Ahora digo —dijo a esta sazón don Quijote— que el que lee mucho y anda mucho vee mucho y sabe mucho.” (Quijote, 2ª Parte, Cap. XXV)