EXCURSIÓ AL BOTÀNIC DE VALÈNCIA

El dia 10 de març del 2023 cinqué i sisé de primària van anar al Museu Botànic que s’ubica a València. Els alumnes arribaren a l’escola i en mitja hora se’n van anar al Museu Botànic.

Una vegada al museu esmorzaren i de seguida començaren a vore moltes plantes. Dos xics els explicaren moltes coses entre elles curiositats de les plantes, com per exemple: Ginkgo: És un arbre molt antic i es registra com un fòssil vivent. És rugós i va ser l’últim en morir, tenia 2.000 milions d’anys. Després anaren a vore una zona que es deia "La Selva" perquè tenia plantes tropicals de la selva, com per exemple la Monstera Deliciosa. Esta planta té forats per a que totes les fulles tinguen sol. Té un fruit deliciós per això es diu així. A continuació passaren al desert. Allí trobaren "El Asiento de la Suegra", un cactus que té fillets per damunt i que quan es fan grans cauen i creixen altre cactus fins a ser com la seua mare. Té arrels llargues. Després es van anar a les plantes aromàtiques. Van conèixer l’Artemisa, una planta tòxica amb la que fan begudes d’ella. És una planta francesa. També trobaren la Cua de Cavall, amb esta planta es fan infusions, collars i també moltes altres joies.

Després van passar a la zona on hi ha plantes verinoses, van vore el Baladre, una planta molt verinosa i és de la regió mediterrània. També van descobrir l’Herba Gatera, és una planta que li agrada molt als gats. És com una droga per a ells. És d’Europa.

Més tard, quan van acabar de vore les plantes van anar a fer una activitat, consistia en fer un saquet antiarnes (antipolillas). Estava fet de romer i canyella. El saquet serveix per a què les arnes (polillas) no et mengen la roba.

Per últim, per acabar l’excursió, els xiquets i xiquetes de cinqué i sisè de primària van anar a vore com exposaven els seus companys a les Torres de Quart.

Aila Esteve Marco. 5é de Primària