SETMANA LITERÀRIA 2018

Durant aquesta setmana han estat moltes les activitats a la nostra escola. El fil conductor del curs “Gaudim del Nostre Patrimoni”, ens ha orientat en la setmana literària, així començàrem amb un vídeo-poema de l’alumnat de 5é de Primària animant-nos a llegir i descobrir mons fantàstics.

Continuàrem amb la visita de la mestra, pedagoga i escriptora valenciana Mercé Viana. Comentàrem els seus llibres i li ensenyàrem una mostra dels nostres treballs inspirats en els que havíem llegit. Ella ens conta moltes anècdotes sobre els seus llibres, però el més important, ens animà a llegir molt, imaginar i escriure les nostres pròpies històries.

Un grup d’alumnes de 4t de Primària ens delectà amb la història de «Hansel i Gretel» i l’alumnat de 6é de Primària amb les divertides rondalles valencianes de «Joan Ratot» i la «Història d’un mig pollastre» ambdues recollides pel mestre Enric Valor.

L’alumnat de 5é de Primària ens va preparar una exposició de barraques, l’habitatge tradicional de l’Horta, i mentre fèiem la visita, ens explicaven moltes coses interessants sobre l’origen, els tipus, la forma… fins i tot el seu espai en la literatura universal de la mà de Vicente Blasco Ibañez.

En la tradició valenciana no podia faltar la música de banda i ho férem amb un fantàstic concert a càrrec d’exalumnes de l’escola que, coordinats pel professor del conservatori de Meliana Juan José Vicente junt a la professora Mª Dolores Bayarri, ens oferiren les obres: “Amparito Roca”, “El Rei Lleó”, “Pirates del Carib” i per finalitzar la marxa mora “Ximo” amb la qual acabàrem tots i totes ballant molt divertits.

Ja per finalitzar aquesta setmana, patrocinats per l’AMPA Mediterrani, tinguérem uns tallers de jocs populars amb fustes, jugàvem junts xiquets i xiquetes de diferents edats, jocs individuals, jocs en equip, jocs que es podien jugar de diferents formes, jocs de construir… en definitiva un matí molt divertit i educatiu.

Durant aquestos dies hem gaudit molt i de moltes coses: llibres, poemes, escriptura, converses, teatre, vídeos, música, jocs…  però sobretot hem gaudit dels amics i de les  amigues i ens hem esforçat molt en aprendre i compartir, en créixer junts com a persones. Ací podeu veure un recull de totes aquestes vivències durant la Setmana Literària 2018.