ENS VISITA ENRIC VALOR

Enric Valor (Castalla, 1911 – València, 2000) va fer un dels més importants treballs de recol·lecció i recuperació de la lexicografia valenciana i fou un dels principals promotors de l’estandardització i normativització del valencià. La seua obra més coneguda són les Rondalles valencianes (1950-1958), on va recopilar 36 rondalles populars valencianes. També cal destacar L’ambició d’Aleix, la seua primera novel·la, i la trilogia del Cicle de Cassana, formada pels llibres Sense la terra promesa, Temps de batuda i Enllà de l’horitzó.

El 17 de maig de 1994 el mestre Enric Valor i Vives visita el Mediterrani. Què dir de l’emoció de comptar entre nosaltres amb una de les persones que més ha fet en la recuperació de la nostra llengua i cultura, tot l’alumnat i el professorat quedà meravellat d’escoltar en la seua veu un parell de les rondalles que ell va recollir i escriure magistralment.

Si voleu saber més sobre l’obra i la persona d’Enric Valor podeu consultar els següents enllaços:

Enric Valor i Vives. Biografia a la Viquipèdia.

Enric Valor. Homenatges À Punt

Enric Valor, compromès amb la llengua. Reportatge de la Universitat d’Alacant.