Ací podeu trobar els principals plans del CEIP La Rambla.
PEC- PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
PEC_La-Rambla_2024-25PROJECTE DIRECCIÓ 2023-2027
En compliment de la RESOLUCIÓ de 23 de febrer de 2023, de la directora general de Personal Docent, per la qual es convoca procediment selectiu de directores i directors de centres docents públics de la Generalitat Valenciana, es presenta aquest projecte de direcció per a CEIP LA RAMBLA com un projecte d’equip, realista i il·lusionant
1.-PDR23-CEIP-LA-RAMBLA_NATALIA-NORMEYPDC- PLA DIGITAL DE CENTRE
El Pla Digital Educatiu suposa una oportunitat única de transformació per a tots els centres educatius de la Comunitat Valenciana que no podem desaprofitar. L’acció transformadora de l’ús ordenat de les TIC als centres contribuirà al desenvolupament de la competència digital del professorat i dinamitzarà tot el procés d’ensenyament-aprenentatge. Gràcies a l’elaboració i implementació dels plans digitals de centre, el conjunt de la comunitat educativa se’n beneficiarà i els centres es convertiran en organitzacions educatives digitalment competents.
Entre les possibilitats que sorgeixen de la mà d’aquesta transformació, cal destacar la millora de la competència digital de l’alumnat i del professorat, tenint en compte criteris d’inclusió i accessibilitat. D’aquesta manera, la comunitat educativa estarà més preparada per a fer front als desafiaments dels nous temps.
03000047-PDC-CEIP-LA-RAMBLA-AGOST_presentado-a-gestion-julio-2023PAM- PLA D’ACTUACIÓ PER A LA MILLORA
La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport publica la Resolució per la qual es regula l’elaboració de les actuacions del Pla d’actuació per a la millora (PAM), s’autoritzen programes i s’assignen hores addicionals de personal docent als centres educatius públics amb titularitat de la Generalitat Valenciana, per al seu desenvolupament.
El disseny del PAM haurà de ser aprovat pel Claustre i el Consell Escolar i aniran marcades unes línies de treball prèvia detecció de les necessitats del centre.
Plan-de-actuacion-para-la-mejoraPAT- PLA D’ACCIÓ TUTORIAL
El Pla d’ Acció Tutorial és un document d’informació pedagògica que recull de forma sistemàtica com ens organitzem i intervenim en la nostra tasca docent.
Es tracta d’un document obert i flexible que pot anar canviant a mesura que les necessitats del centre i dels alumnes canvien. Per aquesta raó, és important fer una avaluació del PAT a final de cada curs. En dita avaluació, poden haver propostes de millora que ens ajuden per al proper curs.
PADIE- PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
El Pla d’Atenció a la Diversitat és el document que recull el conjunt d’actuacions: adaptacions del currículum, mesures organitzatives, suports i reforços, que un centre dissenya, selecciona i posa en pràctica per a proporcionar la resposta més ajustada a les necessitats educatives, generals i particulars, de tot l’alumnat.
PADIE-La-Rambla-23-24PLA D’ACOLLIDA
Es tracta d’un projecte integral, dirigit a la totalitat de l’alumnat, siga o no immigrant, assumit per tota la comunitat educativa, que ha de fer que el nostre Projecte Educatiu i els Projectes Curriculars de les etapes que s’imparteixen es visten d’interculturalitat. S’ha creat per a donar resposta a les noves necessitats educatives, que sorgeixen en el si d’una societat que ha passat a ser multicultural, sent destinataris tant l’alumnat procedent d’altres països, com de nova incorporació al Centre.
Pla-Acollida-21-22PLA D’IGUALTAT I CONVIVÈNCIA
Aquest pla és el document que té com a finalitat principal crear un bon clima de convivència, basat en el respecte i en la comunicació fluida, oberta i sincera entre tots els membres de la nostra comunitat educativa.
L’escola és un àmbit social en què es produeixen situacions conflictives, les quals no cal defugir, sinó que cal afrontar-les com privilegiades situacions educatives, que ens permeten aprendre a superar-les, projectant en el nostre alumnat valors de respecte, no-violència, justícia, solidaritat, tolerància i democràcia.
PLA TRANSICIÓ PRIMÀRIA-SECUNDÀRIA
Aquest document té la com a objectius atendre a la diversitat de característiques i situacions personals de l’alumnat que realitza el pas de l’etapa primària a secundària, ajudant a la continuïtat i la graduació progressiva que hi ha en l’ensenyança bàsica, respectant a capacitat de progressió i canvi de tot l’alumnat, en el marc de la identificació de les seues necessitats educatives ordinàries i específiques. I sobretot prevenir les dificultats d’integració i adaptació escolar, de creixement personal, afectiu, i específicament curricular, potenciant l’autonomia pedagògica dels centres quant a l’organització i el funcionament més adequats a les característiques i necessitats del seu alumnat. Sempre coordinat entre ambos centres.
Aquest Pla s’encarrega de facilitar un canvi d’etapa molt important per al nostre alumnat, tenint en compte els següents aspectes:
- L’atenció a la diversitat de característiques i situacions personals de l’alumnat.
- La continuïtat i la graduació progressiva que existeix en l’ensenyament bàsic.
- La capacitat de progressió i canvi de tot l’alumnat, en el marc de la identificació de les seues necessitats educatives ordinàries i específiques.
- La prevenció de dificultats d’integració i adaptació escolar, de desenvolupament personal, afectiu, i pròpiament curricular.
- L’autonomia pedagògica dels centres quant a l’organització i funcionament més adequats a les característiques i necessitats del seu alumnat.
- L’avaluació i la correcció de les deficiències detectades.
MESURES DE COORDINACIÓ PER A GARANTIR LA CONTINUÏTAT DEL PROCÉS EDUCATIU
Aquest pla té l’objectiu de coordinar l’important pas dels nostres alumnes de l’etapa d’Infantil a la de Primària.
Mesures-de-transicio-INF-PRIM-2023-24PLA D’ATENCIÓ A L’ALUMNAT EN CAS D’ABSENCIA DE PROFESSORAT
Aquest document desenvolupa els diferents protocols organitzatiu i didàctics en cas d’absencia de professorat per poder afavorir la continuitat del treball del nostre alumnat al centre.
Pla_datencio_a_lalumnat_en_cas_dabsencia_de_professorat_23_24PLA LECTOR
L’objectiu d’aquest pla és impulsar promoció i pràctica de comprensió lectora al centre:
- Afavorint la integració de la competència lectora en totes les àrees del currículum.
- Promovent l’autonomia i la competència de l’alumnat en l’accés, el tractament i l’ús de la informació.
- Fomentant l’hàbit lector i ajudar a descobrir i a valorar el plaer de la lectura.
- Estimulant l’ús de metodologies més actives i significatives per a l’alumnat.
- Comptar amb la biblioteca del centre com a element dinamitzador de la lectura i com a espai d’informació i de documentació.
PLA D’ORIENTACIÓ
L’orientació educativa és un procés d’ajuda que afavoreix la qualitat i la millora de l’educació en els centres docents, ja que ha de facilitar el coneixement sistemàtic de les diferències individuals i la resposta organitzada més escaient. A més l’orientació educativa, constitueix un element important i decisiu d’atenció a la diversitat i, per això, té com a finalitat aconseguir una formació personalitzada que propicie el desenvolupament integral en coneixements, destreses i valors de l’alumnat en tots els àmbits de la vida: personal, familiar, social i professional. L’orientació de l’alumnat forma part de la funció docent i correspon exercir-la a tot el professorat. El tutor o la tutora de cada grup ha de realitzar la seua activitat orientadora o tutoria tot prestant una atenció individualitzada a l’alumnat en els seus processos d’ensenyament i aprenentatge.
Programacion-OE_PT_AL.docx.docxPROGRAMA REUTILITZACIÓ LLIBRES
Programa que se encarrega de regular la creació, la gestió i el funcionament dels bancs de llibres de text i material curricular en els centres públics de titularitat de la Generalitat i en els centres privats concertats i de titularitat de corporacions locals de la Comunitat Valenciana que sol·liciten acollir-se a les bases reguladores de les subvencions establides.
Programa-reutilitzacio-llibres-xarxa-23-24PLA TIC-TAC-TOC
L’objectiu d’aquest pla és l’aprenentatge i l’ús del llenguatge de les Tecnologies de la Informació i de la Comunicació (TIC) realitzant un aprenentatge integrat de la informàtica en diferents matèries. Però ha d’estar orientat a allò que volem: que els alumnes (i professorat) aprenguen i es comuniquen (TAC: tecnologies de l’Aprenentatge i la Comunicació) i també a facilitar la gestió del centre i l’acadèmica (TOC: Tecnologies de l’Organització i la Gestió).
PLA-TIC-TAC-TOC-5-11-21PLA DE CONTINGÈNCIA:
El Pla de contingència de centre inclou les mesures, tècniques humanes i organitzatives necessàries que es duran a terme des del moment de la desescalada fins a la tornada a la normalitat i inclusió novament de l’alumat a les aules. A més, s’hauran d’establir clarament les instruccions de treball, neteja, circulació, seguretat i sanitat de la nostra comunitat educativa.
ÚLTIMA ACTUALITZACIÓ: 6 de setembre de 2021
ANNEX VIII: Coordinació Empresarial
DOSSIER EXPLICATIU
ANNEX V: Declaració
ANNEX IX: Mesures Generals
Normativa Conselleria 31/07/2020
ANNEX III: Entrades, eixides, deambulacions, horaris i esplais
ANNEX X: Guia actuación
vulnerabilidad
Més informació:
Valencià
PROTOCOL DE PROTECCIÓ I PREVENCIÓ CONTRA LA
TRANSMISSIÓ I EL CONTAGI DEL SARS-CoV-2 PER A
CENTRES EDUCATIUS DE LA COMUNITAT VALENCIANA.
CURS 2021-2022
(ACTUALITZACIÓ 20.07.2021)
Castellano
PLA DE CONTINGÈNCIA I CONTINUÏTAT EN EL TREBALL DURANT LES FASES DE NOVA NORMALITAT DELS CENTRES DOCENTS PÚBLICS DEPENDENTS DE LA CONSELLERIA D’EDUCACIÓ, CULTURA I ESPORT
Versió d’agost de 2021