🐝SPELLING 🐝 BEE

Què és un Spelling Bee?

És un concurs de lletreig originari dels Estats Units on són una tradició molt important. Aquests esdeveniments van més enllà de la mera ortografia, revelant històries de tenacitat, superació i il·lusió.

Inicis en el Segle XIX.
Tenen les seues arrels en el segle XIX, amb les primeres competències documentades a mitjan 1800. Aquests esdeveniments es van organitzar en escoles i comunitats locals com una manera de fomentar l’educació i destacar la importància de l’ortografia i la gramàtica en la comunicació efectiva.

Consolidació nacional
A mesura que el país avançava cap al segle XX, els concursos de lletreig es van consolidar com a esdeveniments nacionals. The National Spelling Bee (Concurs Nacional de Lletreig) es va establir en 1925, sent l’esdeveniment més emblemàtic d’aquest tipus. Organitzat per Scripps Howard, aquest concurs ha reunit els millors lletreigiadors de tot els Estats Units, brindant una plataforma per a destacar el talent i l’habilitat dels joves estudiants.

Èxit del National Spelling Bee
Ha crescut en popularitat al llarg dels anys, atraient l’atenció de la premsa, patrocinadors i, per descomptat, del públic. La competència s’ha convertit en un esdeveniment televisat, capturant l’atenció d’espectadors de tot el país.
Actualment, es desenvolupen Spelling Bees per tot el món.

Però, per què es diuen Spelling Bees? Les bees no són les abelles?

Sí, bee és abella, però també té un altre significat. Bee es pot referir a un esdeveniment social, una reunió de persones que s’ajunten amb un objectiu en particular. Per exemple: quilting bee (un grup que s’ajunta per a confeccionar un cobertor), sewing bee (un grup que s’ajunta per a cosir), spelling bee (un grup que s’ajunta per a… lletrejar). No obstant aixòno és un terme que es puga aplicar a qualsevol reunió, només s’usa a vegades determinades, com les esmentades anteriorment.

SPELLING BEE LA RAMBLA

El Spelling Bee del CEIP La Rambla naix en el curs 2020-2021 per a, a través del joc, fomentar la motivació de l’alumnat cap a la llengua anglesa. Altres dels objectius que es persegueixen són:

– Aprendre l’abecedari en anglés.
– Millorar l’habilitat de lletreig de paraules en anglés.
– Donar suport a l’aprenentatge del contingut lèxic del nivell: vocabulari, ortografia i pronunciació.
– Desenvolupar la confiança i habilitats de presentació oral.
– Treballar la capacitat de concentració.
– Potenciar el desenvolupament de l’autoestima.
– Experimentar una activitat cultural d’un país angloparlant.

A més, des del 2022-23 altres centres de la província han volgut sumar-se a aquesta experiència, naixent així el Spelling Bee Intercentres. Una magnífica oportunitat per a treballar amb altres col·legis, intercanviar impressions i idees sobre l’ensenyament de la llengua anglesa entre el professorat i culminar amb la Gran Final: un dia de convivència i germanor amb estudiants d’altres centres amb la pràctica de l’anglés com a fil conductor.

SPELLING BEE INTERCENTRES 2023-2024

Nou repte per a les nostres abelletes! Enguany serem 4 col·legis els que participarem en aquest projecte. Durant tot el curs els estudiants de 3r a 6é es prepararan en classe per a arribar a la final de cada centre.

La Gran Final se celebrarà el 10 de maig a Santa Pola, on 2 alumnes de cada col·legi jugaran junts. D’entre ells, 3 seran els guanyadors. A continuació, alumnes dels 4 centres gaudiran d’un meravellós dia de platja amb jocs en anglés.

SPELLING BEE INTERCENTRES 2022- 2023

SPELLING BEE 2021- 2022