📢 Ajuda a la classe 5é a salvar la selva africana! Mobilitza’t per la selva!

Els alumnes de 5é estan col·laborant amb el programa Mobilitza’t per la selva. Des de l’àrea d’anglés, la classe ha preparat una campanya de difusió per a donar a conéixer la seua missió.

Cartells, murals, vídeos i un punt de recollida de mòbils vells formen part del seu treball en aquesta situació d’aprenentatge.

Porta el teu mòbil usat a l’entrada del col·le (hi ha una caixa contenidora preparada) i nosaltres els enviarem per a reciclar! Cada 30 mòbils podrem apadrinar un ximpanzé per un any! 🐒😍

“Mobilitza’t per la selva” és la campanya de reciclatge de mòbils que va nàixer com una iniciativa del programa educatiu de l’Institut Jane Goodall España. Els objectius d’aquesta campanya són varis i molt importants.

D’una banda, cerca sensibilitzar a la ciutadania sobre l’impacte del nostre mode de consum d’aquests productes electrònics. L’alta demanda de coltan, cassiterita i altres minerals per a fabricar aquests dispositius té greus conseqüències en el nostre entorn i en els llocs d’origen, com la República Democràtica del Congo (RDC). Allí, la guerra pel control de les mines ha causat ja més de 5 milions de morts i quasi 3 milions de refugiats, a més de desforestació, contaminació i matances d’animals en perill d’extinció, com a goril·les i ximpanzés.

D’altra banda, promou la reutilització i el reciclatge dels telèfons mòbils i tauletes que tinguem en desús. Així es pot prolongar la seua vida útil o la dels seus components i, quan aixòno és possible, promou que els residus es gestionen de manera correcta. El fet que els materials puguen tornar a utilitzar-se en la fabricació de nous dispositius disminueix la necessitat de continuar explotant mines com les de la RDC.

Els fons obtinguts pel reciclatge dels dispositius es destinen al desenvolupament de projectes educatius i de conservació a Àfrica, ajudant així a les comunitats, als animals i als ecosistemes d’una zona molt afectada per l’explotació d’aquests recursos.

Anima’t a col·laborar!, porta el teu mòbil vell a la Rambla!

SAMBORI 2024

Per tal de promoure i difondre l’ús literari del valencià dins l’àmbit escolar, la Fundació Sambori ha decidit convocar i impulsar el Premi Sambori, adreçat a l’alumnat d’Infantil, Primària, Secundària, FP Básica, Batxillerat i Cicles Formatius, Formació de Persones Adultes i Escoles Oficials d’Idiomes (EOI) i de l’alumnat amb Necessitats Específiques de Suport Educatiu.

Aquest curs estem d’enhorabona i tenim 2 guanyadors a la comarca l’Alacantí del nostre centre:

2n CICLE:

LA SERP I EL GAT per ALEX SERRANO ARAGÓN (3r)

S36C-6e24021609210

LES BRUIXOLIMPÍADES per PABLO SÁNCHEZ ROMERO (3r)

S36C-6e24021609201

MÉS INFORMACIÓ: http://www.sambori.net/sambori_pais_2024/

TROBADES 2024-AGOST!

El CEIP La Rambla va tindre l’honor de ser triat com a amfitrió de La 36a Trobada d’Escoles en Valencià de l’Alacantí, celebrada el passat 24 de març al Parc El Rugló.

A les 10.00 el matí ja estava tot a punt per a donar la benvinguda al públic. La barra dels alumnes de 6é de La Rambla tenia coques i begudes preparades, i famílies i mestres de 17 col·legis d’Alacant, El Campello, Mutxamel, Sant Joan d’Alacant, Sant Vicent del Raspeig, la Torre de les Maçanes i Xixona havien muntant els seus tallers.

El CEIP La Rambla, gràcies a la seua AFA, va proposar una magnífica experiència terrissaire de la mà del taller de Severino Boix. Per part seua, l’Ajuntament d’Agost va oferir tallers realitzats pel programa Labora i va informar de l’oferta de visites guiades preparades per a aquest dia especial.

A més, l’oferta es completava amb jocs de fusta, la fireta del llibre en valencià i puestos de sindicats, associacions i la UA.

A les 10.30 va tindre lloc l’acte d’inauguració. En ell van intervindre diverses autoritats, la presidenta de La Cívica, Marisol Pinilla Macías, Salvador Ivorra Chorro de la Universitat d’Alacant, l’alcalde i la regidora d’Educació d’Agost, Juan José Castelló Molina i María de la Pau Prieto Torres, i la nostra Cap d’Estudis, Ana Balaguer Gómez, acompanyada d’alumnes de 6é. El lema d’enguany era “Fem poble, parlem valencià”, que a més de ressaltar la importància i necessitat de defensar la llengua a les aules, va posar el focus a les persones que, amb el seu activisme quotidià i independentment del seu origen i condició, la mantenen viva.

I com es tractava de la festa escolar de la llengua valenciana, no podia faltar la música amb l’actuació de la Muixeranga d’Alacant i de la Colla de dolçaina i tabal la Taranina d’Agost, així com el concert de Marcel el Marcià.

Des de La Rambla volem agrair a l’Ajuntament d’Agost per involucrar-se des del principi en aquesta iniciativa, fer tan fàcil el treball en equip i aportar tot el que va ser a la seua mà perquè la jornada fora tot un èxit.

Ens veiem en Les Trobades de l’any que ve!

2024-t-trobades-esc_compressed

BOC & ROLL’s DAY

😊 Famílies! Hui hem celebrat el 🥖🍎 DIA DEL BOC’N’ROLL al CEIP La Rambla. I hem entregat a tot el centre el porta entrepans amb el disseny guanyador al concurs de dibuix de ROLL’EAT de ROC BOIX DUEÑAS de la classe de 4t de primària💪🏼

A més de totes les activitats de conscienciació que hem realitzat aquestos dies, el CEIP La Rambla ha volgut signar un BOCA-CONTRACTE, un document ecològicament sostenible per utilitzar els porta entrepans al centre, reduir cada dia la quantitat de residus al nostre pati i anar més enllà de la cura per la natura de la millor forma possible, al nostre espai més pròxim. Roc Boix Dueñas, el nostre guanyador, va ser l’encarregat de llegir el manifest i repartir els BOC & ROLLS.

A més de signar el nostre ECO-CONTRACTE es va repartir el BOC & ROLL guanyador del concurs de disseny de ROLL’EAT a tot l’alumnat del CEIP La RAMBLA: