☀️ Senyes d’identitat

Un desenvolupament que els permeta convertir-se en ciutadans crítics, realitzar-se com a individus i, a la mateixa vegada, contribuir a la construcció d’una societat més justa i sostenible. Aqueix és el nostre repte educatiu.

Per a aconseguir-ho, ens guiem per les següents idees:

• Les xiquetes i xiquets aprenen millor si se senten feliços i segurs. Així doncs, el nostre primer objectiu és crear un entorn alegre, afectuós, estable i segur.
  • La diversitat enriqueix. Transmetem el respecte a la diversitat de pensament, religió, procedència, orientació sexual, etc. Això és una premissa bàsica per a una bona convivència.
  • Coeducar per a acabar amb les desigualtats entre sexes. Treballem per a la superació de la diferenciació de rols entre homes i dones, així com els mites i tabús associats a aquesta.
  • La motivació és la clau. És necessari usar diferents metodologies, estratègies i eines per a despertar el gust per aprendre i arribar a cada estudiant. Especialment, apostem per un enfocament lúdic que acoste diversió i aprenentatge.
  • El plurilingüisme exercita la ment. Posem l’accent en els beneficis que té aconseguir un plurilingüisme real per a la ment en desenvolupament dels nostres alumnes. Per a això, fomentem l’ús del valencià com a llengua principal de centre i reforcem l’ensenyament de la llengua anglesa, especialment en el seu vessant oral.
  • L’avanç tecnològic és imparable. Aprofitem el que tenen de bo les TIC i ensenyem a ser usuaris conscients dins d’aquest món digital. Tot això des d’una constant actualització que ens permeta parlar el mateix llenguatge que els nostres alumnes.
  • Mens sana in corpore sano. Eduquem en hàbits de vida saludable, fomentem l’amor per l’esport, l’oci sa i una alimentació equilibrada. Tenim la certesa que desenvolupar aquests hàbits en la infància contribuirà en gran manera al seu benestar com a adults.
  • Som naturalesa. Volem que els nostres alumnes coneguen els processos naturals en primera persona i que se senten vinculats al seu entorn natural. Només d’aquesta manera podran comprometre’s amb la cura del medi ambient.
  • Fomentem una escala de valors on prevalga “l’ésser” sobre el “tindre”. Creiem que és fonamental educar en un consum racional per a construir una alternativa a la societat consumista moderna.
  • El nostre Patrimoni és únic i cal preservar-ho. En un món cada vegada més globalitzat la preservació del nostre Patrimoni cultural, natural i immaterial es torna una cosa fonamental. Com a centre educatiu el nostre paper és el de donar-ho a conéixer a les noves generacions i contribuir a mantindre’l viu.
  • Lifelong learning o continuar aprenent al llarg de la vida. Creiem que és fonamental desenvolupar un hàbit de treball diari, així com fer de l’aprenentatge una cosa divertida. Això els ajudarà a continuar aprenent i actualitzant-se d’acord amb les exigències d’aquesta societat canviant.