Assemblea

Els hàbits i les rutines a l’etapa d’infantil són molt necessàries per a que els xiquets i xiquetes puguen portar endavant el seu treball diari. Per aquet motiu, tots el dies a l’arribar a l’escola fem l’assemblea on veiem:

• Quins xiquets i xiquetes estan a l’escola i quins a casa i cantem la cançó de Bon dia vida de Gertrudis i
  • Quin dia és: cantem la cançó de Damaris dels dies de la setmana.
  • Quin temps fa: cantem la cançó de Damaris de: quin dia fa?
  • A quina estació estem: parlem de les característiques, dels colors predominants i fem algunes activitats al llarg d’eixa estació: com els mini mons de cada estació, l'arbre de l'estació, les mandales amb peces soltes o eixides a l'entorn natural per observar els canvis que ocorreixen a cada estació.

Aquest curs els diferents aspectes com el dia en que estem, l'estació, el temps atmòsferic... ho treballem amb materials manipulatius inspirats en metodologies com Montessori o Waldorf, que ajuden als xiquets a comprendrer molt millor aquests conceptes tant abstractes per a ells en aquestes edats.

• Que farem hui: horari amb pictogrames i imatges per establir el que anem a fer cada dia i quin pati ens toca.
  • Series amb 23 elements amb la temàtica de l’estació que estem treballant o del projecte trimestral

• Panell del número protagonista: on treballem el número a partir de diferents activitats manipulatives
  • Panell de les lletres: a partir de lletres mòbils posem el nom del xiquet o xiqueta protagonista del dia i també aquelles paraules que estem treballant al projecte: dibuixem, escrivim, busqueM les lletres i formem la paraula, contem síl·labes i busquem les vocals, a on cantem la cançó de Dani Miquel de les vocals.

• PELO: Projecte d’estimulació del llenguatge oral: a partir de la ruleta o noria imitem sorolls, roios i praxies.