📚 Plans del Centre

Ací podeu trobar els principals plans del CEIP La Rambla.

PROJECTE DIRECCIÓ 2023-2027

En compliment de la RESOLUCIÓ de 23 de febrer de 2023, de la directora general de Personal Docent, per la qual es convoca procediment selectiu de directores i directors de centres docents públics de la Generalitat Valenciana, es presenta aquest projecte de direcció per a CEIP LA RAMBLA com un projecte d’equip, realista i il·lusionant

1.-PDR23-CEIP-LA-RAMBLA_NATALIA-NORMEY

PAM- PLA D’ACTUACIÓ PER A LA MILLORA

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport publica la Resolució per la qual es regula l’elaboració de les actuacions del Pla d’actuació per a la millora (PAM), s’autoritzen programes i s’assignen hores addicionals de personal docent als centres educatius públics amb titularitat de la Generalitat Valenciana, per al seu desenvolupament.

El disseny del PAM haurà de ser aprovat pel Claustre i el Consell Escolar i aniran marcades unes línies de treball prèvia detecció de les necessitats del centre.

PAM-23-24

PAT- PLA D’ACCIÓ TUTORIAL

El Pla d’ Acció Tutorial és un document d’informació pedagògica que recull de forma sistemàtica com ens organitzem i intervenim en la nostra tasca docent.
Es tracta d’un document obert i flexible que pot anar canviant a mesura que les necessitats del centre i dels alumnes canvien. Per aquesta raó, és important fer una avaluació del PAT a final de cada curs. En dita avaluació, poden haver propostes de millora que ens ajuden per al proper curs.

PAT_-La-Rambla_2023-2024

PADIE- PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT

El Pla d’Atenció a la Diversitat és el document que recull el conjunt d’actuacions: adaptacions del currículum, mesures organitzatives, suports i reforços, que un centre dissenya, selecciona i posa en pràctica per a proporcionar la resposta més ajustada a les necessitats educatives, generals i particulars, de tot l’alumnat.

PADIE-La-Rambla-23-24

PLA D’ACOLLIDA

Es tracta d’un projecte integral, dirigit a la totalitat de l’alumnat, siga o no immigrant, assumit per tota la comunitat educativa, que ha de fer que el nostre Projecte Educatiu i els Projectes Curriculars de les etapes que s’imparteixen es visten d’interculturalitat. S’ha creat per a donar resposta a les noves necessitats educatives, que sorgeixen en el si d’una societat que ha passat a ser multicultural, sent destinataris tant l’alumnat procedent d’altres països, com de nova incorporació al Centre.

Pla-Acollida-21-22

PLA D’IGUALTAT I CONVIVÈNCIA

Aquest pla és el document que té com a finalitat principal crear un bon clima de convivència, basat en el respecte i en la comunicació fluida, oberta i sincera entre tots els membres de la nostra comunitat educativa.
L’escola és un àmbit social en què es produeixen situacions conflictives, les quals no cal defugir, sinó que cal afrontar-les com privilegiades situacions educatives, que ens permeten aprendre a superar-les, projectant en el nostre alumnat valors de respecte, no-violència, justícia, solidaritat, tolerància i democràcia.

PLA-DIGUALTAT-I-CONVIVENCIA-23-24

PLA TRANSICIÓ PRIMÀRIA-SECUNDÀRIA

Aquest document té la com a objectius atendre a la diversitat de característiques i situacions personals de l’alumnat que realitza el pas de l’etapa primària a secundària, ajudant a la continuïtat i la graduació progressiva que hi ha en l’ensenyança bàsica, respectant a capacitat de progressió i canvi de tot l’alumnat, en el marc de la identificació de les seues necessitats educatives ordinàries i específiques. I sobretot prevenir les dificultats d’integració i adaptació escolar, de creixement personal, afectiu, i específicament curricular, potenciant l’autonomia pedagògica dels centres quant a l’organització i el funcionament més adequats a les característiques i necessitats del seu alumnat. Sempre coordinat entre ambos centres.

Aquest Pla s’encarrega de facilitar un canvi d’etapa molt important per al nostre alumnat, tenint en compte els següents aspectes:

  • L’atenció a la diversitat de característiques i situacions personals de l’alumnat.
  • La continuïtat i la graduació progressiva que existeix en l’ensenyament bàsic.
  • La capacitat de progressió i canvi de tot l’alumnat, en el marc de la identificació de les seues necessitats educatives ordinàries i específiques.
  • La prevenció de dificultats d’integració i adaptació escolar, de desenvolupament personal, afectiu, i pròpiament curricular.
  • L’autonomia pedagògica dels centres quant a l’organització i funcionament més adequats a les característiques i necessitats del seu alumnat.
  • L’avaluació i la correcció de les deficiències detectades.
PLA-de-TRANSICIO-IES-AGOST-2023-24

MESURES DE COORDINACIÓ PER A GARANTIR LA CONTINUÏTAT DEL PROCÉS EDUCATIU

Aquest pla té l’objectiu de coordinar l’important pas dels nostres alumnes de l’etapa d’Infantil a la de Primària.

Mesures-de-transicio-INF-PRIM-2023-24

PLA D’ATENCIÓ A L’ALUMNAT EN CAS D’ABSENCIA DE PROFESSORAT

Aquest document desenvolupa els diferents protocols organitzatiu i didàctics en cas d’absencia de professorat per poder afavorir la continuitat del treball del nostre alumnat al centre.

Pla_datencio_a_lalumnat_en_cas_dabsencia_de_professorat_23_24

PLA LECTOR

L’objectiu d’aquest pla és impulsar promoció i pràctica de comprensió lectora al centre:

  • Afavorint la integració de la competència lectora en totes les àrees del currículum.
  • Promovent l’autonomia i la competència de l’alumnat en l’accés, el tractament i l’ús de la informació.
  • Fomentant l’hàbit lector i ajudar a descobrir i a valorar el plaer de la lectura.
  • Estimulant l’ús de metodologies més actives i significatives per a l’alumnat.
  • Comptar amb la biblioteca del centre com a element dinamitzador de la lectura i com a espai d’informació i de documentació.
PLA-LECTOR_La-Rambla-2023-24

PLA D’ORIENTACIÓ

L’orientació educativa és un procés d’ajuda que afavoreix la qualitat i la millora de l’educació en els centres docents, ja que ha de facilitar el coneixement sistemàtic de les diferències individuals i la resposta organitzada més escaient. A més l’orientació educativa, constitueix un element important i decisiu d’atenció a la diversitat i, per això, té com a finalitat aconseguir una formació personalitzada que propicie el desenvolupament integral en coneixements, destreses i valors de l’alumnat en tots els àmbits de la vida: personal, familiar, social i professional. L’orientació de l’alumnat forma part de la funció docent i correspon exercir-la a tot el professorat. El tutor o la tutora de cada grup ha de realitzar la seua activitat orientadora o tutoria tot prestant una atenció individualitzada a l’alumnat en els seus processos d’ensenyament i aprenentatge.

Programacion-OE_PT_AL.docx.docx

PROGRAMA REUTILITZACIÓ LLIBRES

Programa que se encarrega de regular la creació, la gestió i el funcionament dels bancs de llibres de text i material curricular en els centres públics de titularitat de la Generalitat i en els centres privats concertats i de titularitat de corporacions locals de la Comunitat Valenciana que sol·liciten acollir-se a les bases reguladores de les subvencions establides.

Programa-reutilitzacio-llibres-xarxa-23-24

PLA TIC-TAC-TOC

L’objectiu d’aquest pla és l’aprenentatge i l’ús del llenguatge de les Tecnologies de la Informació i de la Comunicació (TIC) realitzant un aprenentatge integrat de la informàtica en diferents matèries. Però ha d’estar orientat a allò que volem: que els alumnes (i professorat) aprenguen i es comuniquen (TAC: tecnologies de l’Aprenentatge i la Comunicació) i també a facilitar la gestió del centre i l’acadèmica (TOC: Tecnologies de l’Organització i la Gestió).

PLA-TIC-TAC-TOC-5-11-21

PLA DE CONTINGÈNCIA:

El Pla de contingència de centre inclou les mesures, tècniques humanes i organitzatives necessàries que es duran a terme des del moment de la desescalada fins a la tornada a la normalitat i inclusió novament de l’alumat a les aules. A més, s’hauran d’establir clarament les instruccions de treball, neteja, circulació, seguretat i sanitat de la nostra comunitat educativa. 337946

ÚLTIMA ACTUALITZACIÓ: 6 de setembre de 2021

337946

ANNEX I: Cartelleria 337946

ANNEX VIII: Coordinació Empresarial 337946

DOSSIER EXPLICATIU

FAMÍLIES 337946

ANNEX II: Registre d’entrada 337946

ANNEX V: Declaració

Responsabilitat Famílies 337946

ANNEX IX: Mesures Generals

Normativa Conselleria 31/07/2020 337946

ANNEX III: Entrades, eixides, deambulacions, horaris i esplais 337946

ANNEX VI: Neteja 337946

ANNEX X: Guia actuación

vulnerabilidad

Més informació:

337946

Valencià PROTOCOL DE PROTECCIÓ I PREVENCIÓ CONTRA LA
TRANSMISSIÓ I EL CONTAGI DEL SARS-CoV-2 PER A
CENTRES EDUCATIUS DE LA COMUNITAT VALENCIANA.
CURS 2021-2022
(ACTUALITZACIÓ 20.07.2021) 337946

Castellano 337946 PLA DE CONTINGÈNCIA I CONTINUÏTAT EN EL TREBALL DURANT LES FASES DE NOVA NORMALITAT DELS CENTRES DOCENTS PÚBLICS DEPENDENTS DE LA CONSELLERIA D’EDUCACIÓ, CULTURA I ESPORT
Versió d’agost de 2021

Captura de pantalla 2020-07-27 a las 15.54.33