🎨 Arts – Educació Artística

20/06/22

Després de conéixer les característiques bàsiques de les tècniques de Stop Motion i Pixelación, els alumnes de 5é han realitzat les seues pròpies creacions. El tema general de la tasca era la cura de la naturalesa. A partir d’ací cadascun ha elaborat el seu propi missatge, dissenyat el storyboard i buscat els materials necessaris. El treball ha sigut en equip, on cadascun tenia un rol fonamental en la tasca. Els enregistraments s’han realitzat en la rambla, un escenari perfecte.
A més, els vídeos fets amb l’app Stop Motion han sigut treballats amb un editor de vídeo (app iMovie). D’aquesta manera els alumnes han afegit títols, text, música i efectes.
Ací podeu veure algunes de les seues creacions.

Enjoy!

07/03/22

Un any més, el CEIP La Rambla participa en un projecte de la Red Planea i el Consorci de Museus de València. Enguany els alumnes de 5é formaran part  d’Animaleta, un projecte que explora les possibilitats d’utilitzar l’animació com una eina d’aprenentatge inclusiu a l’aula. Sota el lema aprendre creant, ANIMALETA trasllada a l’alumnat un rol actiu en el seu aprenentatge, treballant en equip i aplicant el model STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts and Maths).

Ja tenim en el centre la caixa Animaleta amb tot el necessari per a donar vida a les nostres creacions.

El projecte ANIMALETA ha sigut creat pel grup d’investigació en Animació de la Universitat Politècnica de València. El grup Animació UPV es dedica des de fa més de 12 anys a la docència, investigació i creació d’aquells projectes que contribuïsquen a entendre la multiplicitat de formats, continguts i tècniques que permet l’animació.

Ací pots veure un exemple d’en què consisteix la tècnica que treballarem:

Si vols saber més sobre el projecte, seguir la seua evolució o veure diversos vídeos per a descobrir la tècnica de Stop Motion o Pixelación, punxa ACÍ. Els vídeos estan en l’apartat d’activitats de la web.

Si vols practicar a casa, descarrega’t l’app Stop Motion Studio:

Android

Apple

28/04/21. ESCUELA DEL GARABATO

Durant el tercer trimestre del curs 2020-21, els alumnes de 6é de Primària participaran en el projecte “Escuela del Garabato”
Es tracta d’un projecte creat per l’il·lustrador Martín López Lam i organitzat pel Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana i PlanEA Red Art. En ell, treballarem la expressió bàsica del dibuix com a eina per a comprendre el món que ens envolta.
Aquest projecte compta amb un kit d’art per a 25 alumnes aportat per l’organització. Gràcies a la compra de materials que ha fet l’AMPA del CEIP La Rambla, podem estendre el programa als dos grups de 6é.
En paraules del mateix Martín López Lam, ” No existeix un mal dibuix i un bon dibuix, el bé o el mal executat. Cada esbós que es realitza constitueix una manera de pensar o sentir el nostre entorn, conceptualitzant una idea o una sensació, mentre que ens posicionem enfront del context. En aquest sentit, dibuixar ens serveix per a identificar-nos com a subjectes en relació amb els altres.”
Una magnífica oportunitat per a alliberar la mà i deixar aflorar la identitat de cada alumne, únic i irrepetible.

Més informació: https://www.consorcimuseus.gva.es/aprende/convocatoria-escuela-del-garabato/