PROJECTE: Agrupacions centres educatius

El nostre centre participa en una convocatòria d’ajudes destinada a promoure agrupacions de centres educatius per a la realització i posada en pràctica de projectes comuns que afavorisquen l’educació inclusiva, la innovació educativa i la creativitat.

El programa promou la creació d’agrupacions de centres educatius públics, tots ells de diferents comunitats o ciutats autònomes, mitjançant la realització i posada en pràctica de projectes comuns que afavorisquen l’educació inclusiva, la innovació educativa i la creativitat. Es desenvoluparà durant els cursos escolars 2023-2024 i 2024-2025.

Pretén potenciar l’equitat i la inclusió educativa, reduir la segregació escolar, fomentar iniciatives d’innovació i investigació, desenvolupar la creativitat, consolidar xarxes educatives de col·laboració, contribuir al desenvolupament de les competències clau per a l’aprenentatge permanent, desenvolupar la capacitat de treballar en equip, formar als estudiants en entorns digitals i virtuals d’aprenentatge, així com obrir els sistemes educatius a l’exterior, tot això en nom d’una millora en la qualitat de l’educació.

Des del CEIP Lluís Vives, tenim un projecte comú amb el centre ESCOLA GABRIEL CASTELLÀ I RAICH d’Igualada.

Les activitats programades en este projecte parteixen de la base teòrica de diferents metodologies actives en les quals ens hem anat formant per a així aconseguir en els nostres centres:

• una disciplina positiva, potenciant la intel·ligència emocional en el nostre alumnat,
  • una escola inclusiva on atendre la diversitat amb aprenentatges significatius i un ensenyament individualitzat
  • tècniques d’habilitats socials per a millorar la convivència en el centre, fomentant el diàleg.
  • reforçar les habilitats del pensament.