PROJECTE 50/50

Durant el curs passat l’Ajuntament d’Ontinyent va posar en marxa el programa “50/50” a la nostra escola. Es tracta d’una iniciativa subvencionada per la Diputació de València dins el pla “Reacciona 2022”, que va portar una sèrie de treballs en matèria d’educació ambiental per reduir el consum d’aigua, llum i gas del col·legi.

La regidora de Sostenibilitat, Sayo Gandia, i el regidor d’Educació de l’any passat, Óscar Borrell, junt a tècnics municipals, han participat amb l’empresa especialitzada contractada amb els fons de la subvenció anomenada Aeioluz, fent un seguiment i reunions durant tot l’any amb un “equip energètic” format per la direcció i personal del centre, membres de l’AFA; alumnat de 5é i 6é curs i el Departament Municipal de Medi Ambient.

Ací teniu un vídeo resum de les accions fetes l’any passat:

Després de dur a terme toes les accions, els estalvis generats han estat de 1.630 € que es dividiran en dues parts: un 50% es lliurarà al centre, i l’altre 50% s’haurà de revertir en inversions per continuar millorant l’estalvi energètic al mateix.

El passat dilluns 6 de novembre, l’alcalde Jorge Rodríguez acompanyat per la regidora de Sostenibilitat, Sayo Gandia, lliuraven el premi a tota la comunitat educativa del Lluís Vives.

Ens ha resultat molt profitós aquest projecte ja que hem aprés a estalviar energia. Moltes gràcies.

Ací teniu un vídeo amb fotos d’aquell dia.