CASES NIU

El passat mes de febrer, dins del projecte de PATIS VIUS del centre, l´alumnat del CEIP Lluis Vives va fer un taller de construcció de cases nius i menjadors per a pardals.

La idea va sorgir per tal que l´alumnat es consciencie del respecte cap a aquestos animals, així com, aprofitant que som una escola que està a un extrem del barri, pensaven que seria idònia per a que els pardals utilitzen les cases niu i els menjadors i fer un seguiment del procés per part dels alumnes.

Dins de tota la gama de pardals urbans vam plantejar fer 2 tipus de cases niu:

• una per a teuladins, que están en perill d´extinció i s´adapten prou bé a l´ésser humà,
  • i l´altra per a falciots, que són una au migratòria molt social i amb certes peculiaritats.

Vam explicar als alumnes quin era l´origen de les cases niu i que volíem col·locar-les al centre per a ajudar-les a tindre un bon lloc per a fer els seus nius en época de criança; en funció de l´espècie poden criar diverses vegades durant l´època. Els vam recordar que no les utilitzen per a viure, degut a les característiques de les espècies, sino per a l’època de criança.

Una vegada els xiquets i xiquetes van entendre el sentit, vam pasar “mans a l’acció” i vam elaborar les cases niu per aules. Alguns xiquets posaven cargols, altres aguantaven fustes, alguns l’encolaven i altres la van pintar.

Però el que si van fer tots és escriure per dins el seu nom per tal que sempre quede al record al CEIP Lluís Vives de qui va fer eixa casa. Va ser una activitat i un matí molt interessant.

Ací teniu el VÍDEO on podeu vore tot el procés.

Cliqueu sobre la imatge per accedir-hi.