VISITA DE L’EURODIPUTAT ADRIÁN VÁZQUEZ AL IES SIXTO MARCO

El dimarts 10/05/2022, hem rebut en el Ies Sixto Marco la visita de l’eurodiputat Adrián Vázquez Lázara.

Adrián Vázquez és en l’actualitat diputat del Parlament Europeu per Ciutadans, que forma part del grup polític liberal Renew Europe. Presideix la Comissió d’Assumptes Jurídics del Parlament Europeu (JURI) i és membre substitut de la Comissió d’Agricultura i Desenvolupament Rural (AGRI).

Amb un màster en relacions internacionals per la Universitat de Warwick (el Regne Unit) i graduat en estudis internacionals per la Universitat de Lindenwood (Missouri, els Estats Units) va desenvolupar la seua carrera professional prèvia a la política en l’àrea de les relacions internacionals. Ha treballat en diferents organitzacions internacionals com l’OSCE o l’OTAN o l’Agència Koreana de Comerç. Ha exercit també de consultor d’assumptes públics.

En la xarrada, ha explicat a ambaixadors júniors i sèniors, així com a alumnes de 4t de l’Això i 1r de Batxillerat, d’una forma molt clara i instructiva què són i com funcionen: la Comissió Europea, el Parlament Europeu, el Consell Europeu i el Tribunal de Justícia de la Unió Europea.
Els alumnes han rebut una explicació molt extensa de la composició i activitat d’aquestes quatre institucions, així com el seu paper fonamental en el dia a dia dels ciutadans europeus.

En el marc d’EPAS (Escoles Ambaixadores), la visita de l’eurodiputat ha sigut rebuda pels professors i alumnes amb una gran expectació, i ha resultat d’allò més grata i interessant.

L’eurodiputat ha contestat a quantes preguntes s’han realitzat, i ha explicat la postura de Brussel·les davant temes tan d’actualitat com la guerra d’Ucraïna, la vulneració de drets fonamentals a Hongria, el futur del Pla Verd Europeu, la digitalització……..

Aquesta visita ha vingut a culminar la labor del centre com a escola Ambaixadora del Parlament Europeu, propiciant un procés d’europeïtzació i internacionalització de les nostres aules i facilitant que els alumnes connecten de forma més directa amb Europa.