L’IES SIXTO MARCO CIERRA EL PROJECTE ERASMUS+ D’EDUCACIÓ ESCOLAR: ETT

La setmana passada alumnes i professors del Ies Sixto Marco van participar en l’última de les tres mobilitats que formaven part del projecte Erasmus+: (Acció Clau 2: Cooperació per a la innovació i intercanvi de bones pràctiques ) en el qual participem centres educatius d’Espanya, Polònia i Turquia: 2020-1-PL01-KA229-082086_2: Education Through Technology (ETT).

La mobilitat es va produir en el centre educatiu Zespól Technicznych Mechanik, en Jelenia Góra, Polònia.

En aquesta ocasió, estudiants dels tres països van realitzar activitats relacionades amb la tecnologia en l’educació i les oportunitats que aquesta ofereix.

Temes tan interessants com la realitat virtual en educació, el codi QR, així com l’ús de la tecnologia 3D van ser els principals temes de la setmana.

Aquesta mobilitat ve a tancar el projecte que es va iniciar en 2020 , i, que, durant aquests anys ens ha permés conéixer les ciutats d’Izmir i Jelenia Góra.

Els estudiants del Sixto Marco van ser rebuts pels seus partners polonesos, qui els van allotjar durant tota la duració de la mobilitat, permetent d’aquesta manera que la immersió aproximara als alumnes a un coneixement més pròxim de la cultura del país.

Vam ser testimonis de la riquesa històrica i patrimonial de la ciutat, i, l’hospitalitat i calor amb el qual vam ser rebuts suposarà, sens dubte, una experiència que canviarà les nostres vides.

Volem ressaltar la gran faena realitzada pels alumnes de l’institut, que van dotar al projecte d’un valor afegit reforçant la dimensió internacional del centre educatiu i creant vincles de cooperació amb els alumnes participants dels tres països.

El gran tarannà dels alumnes Paolo Malinverni , Rocío Agulló, Marta Giménez , Daniela Gálvez, Joan Moral, Rebeca Pastor, Raquel Cucarella ,i Álvaro Hernández, de 1r de batxillerat ha fet possible que aquesta experiència tan enriquidora haja sigut possible.

Ha sigut molt emocionant per al professorat i les famílies la seua labor d’ambaixadors del centre, portant més enllà de les fronteres espanyoles tant els valors europeus que el centre educatiu representa com el nom d’Elx.

Hem de donar les gràcies també als professors participants en la mobilitat: Miren García, Mª José Rodríguez, Álvaro Valls ,i, al director del centre, Alfred García Mas, la funció representativa del qual del Ies Sixto Marco va dotar al projecte de rigor i qualitat institucional.