9 DE MAIG DIA D’EUROPA

Després de diverses setmanes donant voltes al 9 de maig i després de diverses deliberacions el resultat programat ha sigut el següent.

Primerament es va penjar una pancarta al balcó de l’institut amb el lema “Dia d’Europa, 9 de maig, any europeu de la joventut” (confeccionat amb lletres realitzades per les diferents EPAS a iniciativa d’una d’elles), els ambaixadors júnior van realitzar una enquesta als alumnes de 4t ESO i 1r batxillerat sobre qüestions de l’O.E. Posteriorment es van passar per les aules dels alumnes de 2ºESO per a repartir-los una estrela en la qual havien d’escriure una frase o paraula del que és per a ells l’O.E. Més tard aquestes estreles es col·locarien en un mural a l’entrada de l’Institut amb tots aqueixos pensaments.

El departament de música amb els seus alumnes va interpretar l’Himne de la Unió Europea i a continuació els alumnes de 2n de Batxillerat van realitzar un flashmob tenint present la bandera de l’O.E. (departament de E.F.)

Per als alumnes de 2ºESO els ambaixadors van dissenyar i van dirigir a les seues aules un kahoot sobre curiositats i dades d’interés relacionats amb l’O.E. mentre la resta van participar en una gimcana amb pistes europees que havien d’anar aconseguint en la competició.

La jornada va acabar amb la interpretació de l’Himne de la Unió Europea després que els alumnes representaren amb els seus cossos les inicials de l’O.E. envoltada de les 12 estreles i la lectura del manifest relatiu a l’efemèrides de hui.

També hem participat en els actes de celebració del Dia d’Europa en la Delegació del Govern a la Comunitat Valenciana on vam ser un dels premiats en el reconeixement al treball i a l’impuls dels valors de la pau, solidaritat i convivència de la construcció del projecte europeu, segons resa la comunicació rebuda.

No van acabar els actes del 9 de maig ja que l’endemà rebem la visita de l’eurodiputat Adrián Vázquez Lázara que va fer una xarrada sobre la UE i posteriorment un animat col·loqui.