L’alumnat de 3ºESO-D ha dut a terme el projecte Etwinning Stories at the cinema, stories at life, promogut per una mobilitat (Job Shadowing) que va realitzar la seua professora d’anglés del 27 de febrer al 3 de març a Salern dins del programa europeu Erasmus+: 2022-1-ES01-KA121- SCH-000054256.
Aquest projecte Etwinning s’ha realitzat en el tercer trimestre en les classes d’anglés on s’han vist dues pel·lícules, Ramanujan i The King’s Speech, i s’han reflexionat sobre elles tant a l’aula com en el Twinspace amb alumnat d’altres països. Des d’ací s’han posat en manifest valors com l’esforç, la constància, la perseverança, el coratge i la superació, entre altres, valors que necessita el nostre alumnat en moltes ocasions de la seua vida diària. Paraules que prové del nostre alumnat com “Aquest treball ens ha servit per a fer-nos més forts i confiar més en nosaltres mateixos” i “Mitjançant el projecte Etwinning hem aprés valors com a superació, valentia, paciència...” ens animen a continuar treballant a l’aula amb aquests projectes.
El Dia d’Europa, cada 9 de maig, celebrem la pau i la unitat a Europa. Aquesta data marca l’aniversari de la històrica “Declaració de Schuman” en la qual aquest va exposar la seua idea d’una nova forma de cooperació política a Europa, que faria inconcebible la guerra entre nacions europees. La proposta de Schuman es considera el començament del que hui és la Unió Europea.
En aquesta EPAS ha volgut celebrar aquesta efemèrides amb diferents actes entorn d’aqueixa data.
Comencem el Dia d’Europa connectant amb Estrasburg en línia, des d’allí l’eurodiputat Javier Zarzalejos va donar una xarrada als ambaixadors júnior, sènior i alumnes del que suposa aquest dia i els reptes de l’O.E. Interessant dissertació amb una gran participació per part dels ambaixadors.
Les palmeres són un tret característic d’Elx i com a reconeixement en aquest dia vam voler batejar a una d’elles amb una placa “ Dia d’Europa”, col·locada per un palmerero que va mostrar l’activitat tradicional d’Elx de com pujar a la palmera. Per a tal esdeveniment van acudir l’alcalde d’Elx i diversos membres de la corporació, en aquest acte vam procedir a la lectura d’un manifest europeu a càrrec d’ambaixadors júnior que també van interpretar, a continuació, l’himne de la UE.
Per a recordar aquest esdeveniment, convidats a l’acte, ambaixadors i alumnes van poder fotografiar-se en el photocall europeu realitzat per a l’acte.
No sols hem celebrat aqueix dia, sinó que al llarg de la setmana continuem amb actes, com els jocs de kahhot i pasapalabras i gimcana europea organitzada pels nostres ambaixadors júnior.
Per a concloure la setmana, el departament de llatí amb els seus alumnes de 4t ESO van representar en diverses sessions, per als alumnes de 1ºESO, el Rapte d’Europa en el qual simulaven una aula amb alumnes on la professora els encarrega un treball “El rapte d’Europa” que van haver d’interpretar.
Al llarg del curs 2022-23, els alumnes d’Història del Món Contemporani de 4t de l’ESO han treballat la formació de la UE a través del cinema. Per a això, han visionat per grups algunes pel·lícules relacionades amb aquesta temàtica, envers posterioritat realitzar un projecte per equips i emprant diferents eines com el canva, muntatges audiovisuals i fins i tot un draw el meu life que han exposat als seus companys de classe, d’altres cursos i fins i tot a les seues famílies. Aquest projecte els ha servit per a enllaçar els continguts vistos en classe amb aquells processos històrics visionats en les pel·lícules i que els han permés comprendre quins han sigut els orígens de la UE. Partint d’aquest punt, hem pogut endinsar-nos en la formació i el desenvolupament d’aquesta comunitat política i entendre quines són les seues principals funcions en l’actualitat.
La UE i les Nacions Unides són sòcies naturals en els esforços per aconseguir un món més segur i millor per a tots. Un dels èxits més importants de la UE durant les negociacions és que els ODS són un vehicle útil per a projectar valors i objectius de la UE a escala mundial. La UE assumeix el lideratge en l’aplicació de l’Agenda 2030 a escala mundial a través de la seua acció exterior.
Els alumnes de primer d’Això de l’institut, seguint els Objectius de Desenvolupament Sostenible, tenen una missió molt important: Hem de salvar el planeta i construir un món millor. Per a dur a terme aquest objectiu han estat treballant en tres projectes:
- Salvem el Planeta: Aigua neta, accions pel clima i ciutats sostenibles (ODS 6-11-13)
- Construïm un món més just: Igualtat de gènere i justícia social (ODS 5-16)
- El futur a les nostres mans: Fam, pobresa i consum responsable (ODS1-2-12)
En el desenvolupament d’aquests temes han estat elaborant diferents maquetes de ciutat i escrit una carta a l’Ajuntament d’Elx aportant idees sobre la sostenibilitat.
El Dia dels Autors Europeus és una iniciativa de la Comissió Europea, dirigida pel Comissari Gabriel, per a reconnectar a les generacions més joves amb la lectura de llibres i ajudar-los a descobrir la diversitat de la literatura europea, aquesta celebració anual té com a objectiu mostrar com la literatura pot ser una eina per a l’apoderament individual. Els llibres i la lectura poden permetre que les persones en educació secundària es comprometen amb els desafiaments socials i personals en curs.
En el centre es van organitzar diversos espais (balconada, biblioteca i el jardí de la paraula) on alumnes i professors van llegir en veu alta diverses obres, tant de poesia com narrativa, com El Quixot de la Manxa, Safo, L’estrany cas del Doctor Jeckyll i Mr Hyde, Ítaca, Romeo i Julieta, El Petit Príncep, Madame Bovary, la Metamorfosi, Maleït karma de David Safier, etc.. La lectura es van realitzar en castellà, valencià, francés, anglés.
El decret del Dia Europeu de les Víctimes del Terrorisme va ser el resultat de l’atac terrorista del qual va ser víctima Espanya l’11 de març de l’any 2004. Va ser el Parlament Europeu, on, per majoria de vots, va ser aprovat pel Consell Europeu. Tan sols uns dies després del cruel atemptat, es va establir aquest dia per a rendir un homenatge a totes les víctimes i els seus familiars.
Aprofitant aquesta efemèrides entre els alumnes de 2n de batxillerat han estat buscant informació i debatent sobre tema i fruit d’aquesta tasca han realitzat diferent infografia i cartells en suport de les víctimes del terrorisme i contra aquest.
Begoña Pérez, coordinadora de les EPAS de la zona, ens ha visitat el 10 de març i ha tingut una reunió amb els ambaixadors júnior i sènior per a veure les activitats realitzades fins hui i ens ha estat exposant els diferents programes europeus de solidaritat i voluntariat a la UE, a més d’activitats relacionades amb la formació de la Unió Europea.
Amb motiu de la commemoració del Dia Internacional de la Dona, declarat oficialment per l’ONU en 1975, en el centre d’han realitzat diferents activitats reivindicant el seu desenvolupament íntegre com a persona, en peus d’igualtat amb l’home.
Tot el centre ha estat implicant en aquesta commemoració. Els alumnes de 1r i 2n d’Això han decorat les portes de les seues aules amb motius al·lusius al dia, els de de 3r i 4t ESO han realitzat lectures de textos femenins per a reflexionar sobre ells i posteriorment entaular un debat, mentre que en batxillerat s’han visualitzat curts i elaborat un manifest que has sigut llegit al pati on també s’ha celebrat un concert per alumnes i professors de l’institut.
Al marge d’aquestes activitats, al pati s’ha pintat un mural on alumnes i professors es pintaven les seues mans per a plasmar sobre ell la petjada de la seua mà. A la Biblioteca s’ha muntat una exposició de llibres feministes i escriptores. En els corredors els alumnes han fet dues exposicions, una sobre cites i imatges de dones al llarg de la història i altres sobre les escriptores de la generació del 27.
En l’InfoPoint també s’han posat al·lusions a l’efemèrides de hui.
Volem fer un agraïment especial a l’AMPA del Sixto Marco, que sempre ens recolza i ajuda en totes les activitats que fem, moltes coses que passen cada dia en el nostre centre no serien possibles sense la seua col·laboració.
Atés la crida de l’EPAS Fundació Llor hem participat en l’activitat proposada amb motiu del 8 de març, Dia Internacional de la Dona que tenia com a objectius: Destacar el paper de la dona a Europa, fomentar la igualtat entre dones i homes, ressaltar el respecte pels valors fonamentals de la Unió Europea i fer-los visibles i cohesionar l’activitat de les “Escoles Ambaixadores” a través d’activitats conjuntes.
Cada centre hem aportat una fotografia de les ambaixadores jr. i sènior amb una paraula o paraules que completaven la frase, les dones per… (en el nostre cas aportem la paraula LLIBERTAT) i la bandera europea. Posteriorment els organitzadors han muntat un vídeo per a publicar en les xarxes socials i un manifest.
- « Entrades anteriors
- 1
- …
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- …
- 12
- Entrades següents »