La Casa de la Història Europea és un museu interactiu per a donar a conéixer la història que comparteixen els països que hui conformen la Unió Europea i com s’ha forjat una idea de memòria europea, com continua influint en les nostres vides en l’actualitat i les seues conseqüències de cara al futur. Els alumnes amb unes tauletes informatives i explicatives van poder conéixer en profunditat la història d’Europa, reflexionar ,aprendre i qüestionar-se la història a través dels diferents temes que s’aborden en l’exposició com són Europa com a potència mundial, primera guerra mundial, totalitarisme enfront de democràcia, segona guerra mundial, reconstrucció d’un continent dividit, creació de la seguretat social, nou mapa d’Europa, fites de la integració europea, memòria europea compartida i dividida. Totes aquestes temàtiques tenien un espai de descobriment amb activitats pràctiques per a tindre un major coneixement.
Aprofitant la nostra estada a Brussel·les visitem el Parlamentarium. Els estudiants de l’Escola Ambaixadora IES Sixto Marco transitem pel centre de visitants amb una guia multimèdia que ens va explicar les diferents etapes cap a la cooperació europea, com funciona el Parlament Europeu i el que fan els seus diputats per a respondre als reptes de hui. La vista va ser totalment autònoma i amb una duració d’unes dues hores vam fer un recorregut per la història i la integració europees. Vam poder asseure’ns al cinema del Parlamentarium amb un panorama de 360é d’Europa i el seu Parlament. Descobrim com funciona el Parlament, com s’elaboren les lleis i com ens afecta la política europea. Un mapa interactiu en el sòl ens va portar de la mà de 100 històries sobre la diversitat del nostre continent. Molt participatiu per part dels nostres alumnes que van conéixer millor com és la realitat europea.
El 9 de desembre de 2022, un grup de 32 alumnes i 3 professors d’Escola Ambaixadora IES Sixto Marco, vam ser convidats per l’eurodiputat Esteban González Pons a visitar el Parlament Europeu a Brussel·les, l’única institució de la Unió Europea triada per sufragi directe.
La visita amb una duració de dues hores va constar d’una exposició informativa per part d’un membre del personal de la unitat de visites sobre les funcions i competències del Parlament Europeu, d’un torn de preguntes i respostes i d’una vista a la galeria de l’hemicicle. En nom del Sr. González Pons ens va rebre el també eurodiputat del mateix grup Javier Zarzalejos que ens va fer una xarrada, també amb preguntes, sobre temes d’actualitat que afecten la Unió Europea i el paper que juga el Parlament.
A la convocatòria del XIV concurs d’ Historia per a Jovens Eustory amb el tema “Treball i Cris”, pel nostre centre ha participat l’alumne Iván Peñafiel García , de 2º de Batxhillerat del curs 2020-21 i com tutor del trevall d’ investigació el professor d’Historia, Álvaro Valls Tur.
En la decisió del jurat del concurs el nostre alumne Iván Peñafiel ha obtingut el tercer premi d’aquesta convocatòria amb el treball de recerca titulat “Elx, el miracle de la crisi” presentat en un vídeo documental. https://youtu.be/Al8Zf-e0jwI
Aquest concurs a nivell europeu anima als estudiants de Secundària i Batxillerat a investigar perquè reflexionen sobre el seu entorn.
Aquesta convocatòria tenia com a tema “Treball i Crisi” i estava destinada a alumnes de 4t de l’ESO, 1r i 2 Batxillerat i FP.
Els guanyadors tindran l’oportunitat de participar en la *History Camps, unes trobades organitzades per *Eustory Europa que cada any se celebren entre un i tres campus, d’una setmana de duració, en el qual s’aborda a través d’activitats participatives un tema d’actualitat històrica.
El pròxim 15 d’octubre serà el lliurament de premis i beques. La nostra enhorabona al nostre alumne Iván *Peñafiel i al seu professor tutor Álvaro Valls.
Actualment hi ha 3 grups en Primer y 2 grups en Segon.
- Modalitat de Ciències i Tecnologia
- Modalitat d’Humanitats i Ciències Socials
En els 2 cursos d’ambdues modalitats:
- Programa d’ensenyament en valencià (PEV)
- Programa d’incorporació progressiva al valencià (PIP)