Aquaponia

El passat 1 de febrer, els nostres alumnes de 1r de Batxiller en l’assignatura de Projecte d’Investigació van explicar el projecte que estan realitzant sobre sistemes acuapònics a professors del nostre institut i investigadors de la Universitat de València, concretament de Planta Pilot d’Aquaris d’Experimentació (SCSIE).

En esta visita van ser els propis alumnes els qui van explicar amb detall les fases i funcionament del nostre projecte. Així d’esta manera, es va poder veure de prop la forma de cultiu dels peixos KOI, la manera d’alimentar-los, mesuraments de paràmetres físic i químics de l’aigua, els diferents sistemes de decantació i filtres bacterians que fan falta perquè el sistema funcione produint nitrats necessaris en el creixement dels encisams després d’un temps marcat per a l’experimentació.

Per a finalitzar hem d’agrair tant al professorat del centre, com a Lucas Cabrera i Silvia Pineiro, investigadors de la Universitat de València, per vindre al nostre centre i poder veure de prop el nostre projecte. Així d’esta manera ens van comunicar l’enhorabona i al mateix temps ens van transmetre la idea de realitzar possibles projectes relacionats amb la acuaponia entre l’Institut d’Agroquímica i Tecnologia d’Aliments (IATA) i la Planta Pilot d’Aquaris d’Experimentació (SCSIE).