8 de març

L’IES Vicent Andrés Estellés col·labora amb altres 7 centres en una activitat per a commemorar el 8 de març titulada 8 Mirades 8 Dones. Aquesta activitat s’ha dut a terme gràcies a la coordinació d’InteRed que ens ha proporcionat els materials als huit centres participants. Aquests centres són l’IES Jordi de Sant Jordi (València), Som Escola (València), IES Conselleria (València), Col·legi L’Armelar (Paterna), Col·legi Santa Teresa (Alacant) i el *CIPFP Vall d’Elda (Elda).

En el nostre centre, l’activitat ha consistit en l’elaboració d’un mural col·laboratiu sobre Vandana Shiva realitzat per l’alumnat de 2n de Batxillerat A en l’assignatura de Tècniques d’Expressió Gràfic Plàstiques després d’aprofundir en la seua biografia i aspectes rellevants del seu treball. D’altra banda, en valors Ètics de 4t d’ESO s’han treballat les biografies de les huit dones seleccionades per a l’esdeveniment. En Psicologia han estudiat les personalitats, la seua biografia i han pensat sobre els elements que han pogut influir en elles per a portar avant els seus projectes vitals. A més, el proper dilluns 13, els alumnes de 1r de Batxillerat assistiran a la representació teatral sobre Vandana Shiva que Pilar Martínez està preparant amb la seua tutoria de PR4 per a després realitzar un diàleg.

Finalment, el grup de Joves Solidaris s’ha encarregat de decorar l’hall amb el mural de Vandana Shiva, a més de les imatges impreses de les altres 7 dones restants que s’han treballat en els 7 centres que han participat en l’activitat.