Visita a l’exposició “Prietas las filas. Vida quotidiana i franquisme” en el MUMA d’Alzira.

Dimarts 19 d’octubre un grup de 22 alumnes de quart d’ESO i PR4, acompanyats per Teresa Ferragud i Vicent Lluch, visitaren les instal•lacions del Museu Municipal d’Alzira en l’antic llavador (construït l’any 1937, en plena Guerra Civil), on gaudiren d’una exposició itinerant anomenada “Prietas lasfilas. Vida quotidiana i franquisme” que ha estat impulsada pel Museu Valencià d’Etnologia.

En aquesta, els alumnes descobriren una gran quantitat d’objectes del dia a dia, que utilitzava el règim franquista en els seus mecanismes adoctrinament per enfortir els valors que desitjava imposar a la societat espanyola.
Entre aquests objectes, es poden observar fotografies, segells, fragments de diaris de l’època, postals diverses, litografies, encunys, cartells taurins, monedes, bitllets, llibres escolars i llibretes dels xiquets, salconduits, etc., on en molts d’ells, apareixen els símbols del règim franquista i també imatges del dictador, que encarnava en la seua persona el destí de l’Espanya d’aleshores i es convertia tant en guia polític com espiritual de la nació.
També van observar el paper que el règim atorgava a la dona, limitada al paper de mare, esposa i mestressa de casa,l’adoctrinament de la joventut a través de l’educació mitjançant organitzacions falangistes (Front de Joventuts) i de l’Església que transmetia els valors morals imperants, instaurant la separació per sexes i l’obligatorietat de l’assignatura de religió catòlica i de la Formació d’Esperit Nacional.

Finalment els alumnes realitzaren unes activitats relacionades amb l’exposiciói redactaren un balanç personal de la visita.

Departament de Geografia i Història.