SETMANA D’ACOLLIDA ERASMUS + A L’IES PEDREGUER. TRES PAÏSOS ENS VISITEN: GRÈCIA, ITÀLIA I TURQUIA

L’IES de Pedreguer va rebre l’alumnat de tres països: Grècia, Itàlia i Turquia, a la setmana d’intercanvi Erasmus+ que va tenir lloc del 22 al 26 d’abril. Un total de 28 alumnes i 6 professors ens van visitar per portar endavant les activitats programades dins del projecte «Mare Nostrum». És aquest un projecte conjunt que promou la reflexió sobre les aportacions històriques dels països mediterranis a la Unió Europea i a la formació de l’esperit europeu. A l’IES Pedreguer, 25 alumnes de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat participen activament en aquest projecte, i gaudeixen de l’intercanvi d’experiències i idees que les mobilitats Erasmus+ sempre representen.

El tema de la mobilitat a Pedreguer _contribucions històriques dels països mediterranis a la pau i benestar d’Europa_ va ser desenvolupat en una sèrie de presentacions i debats per part de cada delegació. Així, l’alumnat Italià va reivindicar la importància de l’art Italià i la influència del Dret Romà a les legislacions actuals dels països de la Unió Europea. Turquia va incidir en la recent contribució del seu país al benestar mundial amb el descobriment d’una de les primeres vacunes contra la Covid-19 pel doctor Ugur Sahin i la seua dona Öslem Türeci. Tanmateix, els grecs es van centrar en els descobriments matemàtics a l’antiga Grècia. Finalment, l’alumnat participant de l’IES Pedreguer va dedicar la seua presentació a tres grans figures de la medicina a l’edad mitjana: Averroes, Maimònides I Albucasis.

A banda dels col·loquis que seguien a les presentacions, el programa també incloïa altres activitats com ara un taller de plàstica i un d’educació física. D’especial interés va ser tant l’excursió en catamarà a Xàbia, per a observar la Reserva Natural i Marina del Cap de Sant Antoni, com la visita al Castell de Dènia. Com a cloenda a una setmana plena d’experiències, una excursió a València va permetre a les diferents delegacions, acompanyades per l’alumnat amfitrió, conèixer amb detall la història de la ciutat i visitar el complex arquitectònic i cultural de la Ciutat de les Arts i les Ciències.

Sens dubte, l’alumnat de l’IES Pedreguer guardarà aquesta experiència en un lloc privilegiat de la seua memòria. Ha sigut una setmana intensa on han aprés, intercanviat projectes i compartit impressions amb altres adolescents que, com ells, estan convertint-se en adults en una Unió Europea canviant on en el futur es requerirà la seua participació per fomentar l’empatia, l’agermanament i el respecte entre els diversos països que la formen.