El éxito de un instituto está en la satisfacción del alumnado bien por su rendimiento académico, bien porque se han atendido sus necesidades personales, bien porque se ha encontrado la conexión alumnado-profesorado…Obviamente, para conseguir este objetivo el IES Padre Vitoria invierte en la formación de su profesorado. El plan de formación al profesorado está marcado a la PGA de centro y tiene diferentes ramas de acceso: cursos CEFIRE u otras organizaciones oficiales, Seminarios y/o grupos de trabajo en el centro y Proyectos formativos de centro.
ESTUDIANTS DE L’IES PARE VITÒRIA A GRÓJEC (POLÒNIA) EN UNA MOBILITAT ERASMUS+ KA229
Des del 30 de novembre fins al 7 de desembre quatre alumnes i dues professores de l’IES Pare Vitòria han participat en una mobilitat a Grójec (Polònia) dins del projecte KA229 «Impossible beco mes possible: young entrepreneurs in action». Aquest projecte té com a objectiu contribuir a l’Estratègia europea 2020 per al creixement, justícia social i inclusió a través del treball cooperatiu en grups internacionals. Així, els alumnes Gerard Dueñas, Atenea López, Emma Blanes i Pol Requena, juntament amb les professores Anna Pascual i Núria Reig han participat en xarrades i tallers desenvolupats per experts polonesos en el tema de l’SMOG (contaminació derivada de la barreja de fum i boira). Després d’aprofundir en les causes i conseqüències d’aquest problema, els alumnes han aprés a muntar un dispositiu per conéixer el grau de contaminació a Alcoi. També han plantejat propostes per tal d’eradicar el problema i han elaborat una campanya informativa per conscienciar la població. Per últim, han sigut testimonis de l’acollidora cultura polonesa i han conegut la història recent de Varsòvia en les seus visites a aquesta ciutat.
En Espanya, el programa Erasmus+ és gestionat per part del Servei espanyol per a la Internacionalització de l’Educació (SEPIE). Segons paraules d’Anna Pascual, coordinadora del projecte, «Els beneficis per al nostre alumnat són nombrosos ja que ajuda a la inserció laboral dels joves en millorar les seues habilitats i reforçar la seua confiança. Així mateix, fomenta el sentiment de ciutadania europea ja que els estudiants han cooperat amb alumnat de Dinamarca, Polònia, Itàlia i Grècia.
RECOnnecta’t
Des de la Comissió de Mediació i Convivència s’ha impulsat un nou projecte col·laboratiu en el nostre centre relacionat amb el medi ambient: “RECOnnecta’t”.
Sentim que enfront de l’emergència climàtica en la qual ens trobem és crucial desenvolupar una major consciència ambiental ja que cada acció que realitzem en la nostra vida quotidiana té una repercussió en el medi ambient.
Col·laborant i donant suport a altres projectes que ja es duen a terme en el nostre centre com “Reverdir”, “Desplastifica’t”, “Paraules habitades”, “Patis inclusius” i “Observatori de qualitat ambiental”, es pretén sensibilitzar sobre la necessitat d’adoptar i potenciar hàbits sostenibles, positius i saludables realitzant canvis en el nostre estil de vida.
Per potenciar aquests hàbits, en la cafeteria del nostre centre ja s’han començat a introduir canvis donant un gran protagonisme a la fruita de temporada.
Membres de l’equip de mediació
- Professorat de l’Equip de Mediació i Convivència:
- Ángeles Serrano (Cap del departament de Francés i Coordinadora de l’Equip d’Igualtat, Convivència i Mediació)
- Anna Pascual (Cap d’Estudis i professora d’Anglés)
- Carmen Cortés (Professora d’Anglés i Coordinadora de Formació)
- Herminia Blanquer (Professora de Biologia i Coordinadora de la Xarxa de Llibres)
- Lluís Vidal (Vicesecretari i professor de Geografia i Història)
- Maria Soro (Professora de Filosofia)
- Mariola Miró (Cap del departament de Geografia i Història i Coordinadora de Secundària)
- Victor Vañó (Orientador)
- Alumnat mediador que prèviament ha realitzat Tallers de Formació en el centre.
5th Teacher Mobility: Job shadowing in Germany
The teacher Anna Pascual visited the German high school “Rheine Berufskolleg” through an Erasmus+ job shadowing. The German teacher Christiane Knieper was an excellent host, who showed all the most relevant working methods and organization issues carried out in this high school. We learned about different schedules and use of facilities. One of the most interesting parts was the integration of political refugees in the German school system. We hope to carry on with further cooperation, as we can draw meaningful knowledge from the strong points that both education systems have.
Visita Orientadores Fineses (ERASMUS+)
El passat 9 d’abril ens visitaren dues orientadores de Finlàndia. L’objectiu era intercanviar coneixements i experiències sobre la funció del departament d’orientació. El nostre institut , com a centre receptor, va compartir el gran nombre d’activitats que duem endavant en el camp de mediació i convivència.